جلیلوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

افزایش قابلیت شنوایی بیماران با انجام آزمون‌های مرکزی شنوایی

یک ادیولوژیست در خصوص تقویت سیستم شنوایی توضیحاتی را ارائه داد.

افزایش قابلیت شنوایی بیماران با انجام آزمون‌های مرکزی شنوایی/ بروز مشکل کم شنوایی در اثر عملکرد انجام اعضای گوش حمید جلیلوند‌ ادیولوژیست‌ در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امروزه توانبخشی شنوایی در راستای تقویت اعصاب و رفع معضل کم شنوایی برای بیماران انجام می‌شود که تربیت شنوایی در زیر مجموعه این حوزه قرار دارد.

 وی بیان کرد: در روش توانبخشی شنوایی مسیرهای لازم و مدنظر فعال می‌شود تا با تقویت صداها، فرد قابلیت شنیدن گفتار و یا صدا‌ها را پیدا می‌کند.

 این ادیولوژیست‌ با بیان اینکه، بعضی از ناهنجاری‌ها ناشی از اختلالات شنوایی است، افزود: در برخی از اختلالات شنوایی ساختار سیستم شنوایی سالم است ولی به دلیل بروز مشکل در عملکرد آن فرد شنوایی خود را از دست می‌دهد.

از دست رفتن کارایی حلزون گوش با اختلال در کار ساقه مغز

 جلیل‌وند با اشاره به اینکه، در برخی از مواقع حلزون گوش به عنوان عضو حیاتی سالم بوده ولی کارایی خود را از دست داده است، عنوان کرد: به وسیله آزمون‌های مرکزی شنوایی عملکرد گوش و دستگاه‌ها بررسی می‌شود که در بیشتر مواقع بروز مشکل در ساقه مغز است.

 وی تاکید کرد: با انجام یک سری آزمایش‌ها و آزمون‌ها و همچنین تمرینات پیشرفته و علمی طی جلسات مختلف قابلیت شنوایی افزایش می‌یابد و اعصاب فرد بیمار تقویت می‌شود و در نتیجه کارایی شنوایی افزایش پیدا می‌کند.

 جلیل‌وند اظهار کرد: برخی از افراد سالمند از نظر شدت شنوایی در حالت نرمال قرار دارند ولی از نظر درک شنوایی در جاهای شلوغ دچار مشکل می‌شوند پس با انجام تصویربرداری اعصاب آنها را فعال می‌کنیم و این روش از نظر علمی ثابت شده است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار