آبشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

50 هکتار از تالاب میقان در آتش سوخته است

مدیر طرح حفاظت از تالاب های کشور گفت:حدود 50 هکتار از تالاب میقان که غالبا نیزار بود و بر اثر ورود پساب های صنعتی در تالاب ایجاد شده بود، در آتش سوخت.

50 هکتار از تالاب میقان در آتش سوخته است ابوالفضل آبشت مدیر طرح حفاظت از تالاب های کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آتش سوزی روز گذشته تالاب میقان استان اراک اظهار داشت : آتش سوزی تالاب میقان با توجه به اظهارات کارشناسان عامل انسانی بوده است که خوشبختانه با کمک محیط بانان و امداد رسانی ها این آتش خاموش شد.

 وی با بیان اینکه وسعت آتش سوزی زیاد بود، گفت:حدود 50 هکتار از تالاب میقان که غالبا نیزار بود و بر اثر ورود پساب های صنعتی در تالاب ایجاد شده بود، در آتش سوخت.

 آبشت با تاکید بر اینکه پوشش گیاهی غالب تالاب نیزار نیست، تصریح کرد: تغییر پوشش گیاهی در اثر ورود آب صنعتی و به دلیل کم آبی و خشکسالی به وجود آمده است که زمینه را برای آتش سوزی به این گستردگی فراهم کرده است.

مدیر طرح حفاظت از تالاب های کشور گفت: تالاب میقان استان اراک پناهگاه پرندگان مهاجر بود که با آتش گرفتن این پناهگاه زندگی پرندگان نیز به خطر افتاده است اما خوشبختانه در این حادثه آسیب جدی به پرندگان مهاجر وارد نشده است.

انتهای پیام/

آتش سوزی 50 هکتار از تالاب میقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار