رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ؛

گام های حوزه ودانشگاه درزمینه تولیدپژوهش درکشور

حجت الاسلام نظری شاهرودی گفت:دردودهه گذشته اقدامات بسیارخوب پژوهشی صورت گرفته به طوری که وسعت پژوهشی امروزحوزه ومحصولات پژوهشی آن نسبت به سابق قابل قیاس نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی ،رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ،با بیان این که حوزه و دانشگاه در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در زمینه تولید علم و پژوهش در کشور برداشته‌اند، ابراز داشت: به خصوص در رابطه با حوزه‌های علمیه، آن چه محسوس است این که در یکی دو دهه گذشته اقدامات و کارهای بسیار خوب پژوهشی صورت گرفته به طوری که باید گفت حقیقتاً قدرت و وسعت پژوهشی امروز حوزه و نیز محصولات علمی و پژوهشی آن نسبت به سابق قابل قیاس نیست.

وی افزود: نتیجه بسیاری از این پژوهش‌ها نیز در جلسات و نمایشگاه‌های متعدد عرضه شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است، ضمن آن که به طور خاص برخی از آن‌ها در قالب کتاب‌هایی فاخر و قابل توجه در همایش کتاب سال حوزه و نیز جشنواره علامه حلی و از این دست جشنواره‌ها از صاحبان آن‌ها تقدیر شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با ابراز تأسف از این که برخی مراکز علمی و پژوهشی کشور، کارهای تکراری و گاه کم خاصیت را عهده دار می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و این که به سختی منابع مالی تأمین می‌شود ما باید به سمت و سویی برویم که پژوهش‌های دارای اولویت دار شناخته شده و مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی گفت: از سویی هم در حوزه‌های علمیه و هم دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و اجرایی، نیاز به ساماندهی و جهت دهی مطلوب فعالیت‌های پژوهشی کاملاً احساس می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی بیان داشت: در واقع آنچه لازم است این که با هوشمندی و درک اقتضائات روز، یک تقسیم کاری صورت گرفته و حوزه‌های کاری به روشنی تعریف شود تا از کمترین منابع موجود بیشترین و بهترین بهره برداری صورت گیرد، زیرا در این صورت خروجی کارها نیز بهتر و مطلوب تر است و کارهای پژوهشی بر اساس نیازسنجی واقعی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

لزوم پرهیز جدی از انجام پژوهش‌های تکراری و کم خاصیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.