10 درصد از جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: 10 درصد از جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد بوده و این افراد نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر در معرض آسیب هستند.  

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ محمدرسول شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد کردستان در جلسه ستاد صبر استان کردستان که صبح امروز با حضور اعضا در سنندج برگزار شد، گفت: دستگاه قضا با ایجاد این دست ستادها به سمت مردمی شدن با شتاب خوبی در حرکت است.

 وی افزود: اکثر ارباب رجوع‌ها و ولی نعمتان کمیته امداد را اقشار آسیب‌پذیری جامعه تشکیل داده‌اند که به لحاظ مسائل اقتصادی و غیره با مشکل مواجه هستند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه 10 درصد از جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد هستند، گفت: این افراد نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر در معرض آسیب بوده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند 

شیخی زاده اضافه کرد: امروز گرایش مردم در شرکت در برنامه‌های اجتماعی بسیار بالا بوده و البته سازمان‌های مردم نهاد در این میان در بین مردم از مقوبلیت خوبی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: در بحث فرهنگ‌سازی نباید فقط صدا و سیما را متولی بدانیم، چرا که هستند افرادی که شاید در طول 24 ساعت به دلایل مختلف زمان برای استفاده از رسانه ملی را نداشته‌باشند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: از تمام ظرفیت‌ها به ویژه فضای مجازی با توجه به مخاطبین بالای آن باید در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش به ویژه ارتقای آستانه تحمل در بین اقشار جامعه بهره‌گرفت.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در راستای جلوگیری از بزهکاری باید در دستور کار این ستاد باشد، گفت: نباید این ستاد به عنوان بستری برای ایجاد صلح و سازش بعد از وقوع نزاع معرفی شود.

انتهای پیام/ د م

ضرورت استفاده از فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی در زمینه ارتقای آستانه تحمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.