ثبت بیش از 9 هزار واقعه ازدواج دراستان کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: درهشت ماهه امسال ۹هزار و ۸۶۹ واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با سال قبل ۸.۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محسن آقایی مدیرکل ثبت احوال کردستان  به نرخ واقعه ثبت شده ازدواج و طلاق در هشت ماهه امسال در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۹ هزار و ۸۶۹ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که براین اساس نرخ خام حاصل از ثبت این واقعه دراستان ۹.۱ درهزار است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان قروه با ۱۲.۴ درهزار بیشترین و سنندج با ۷.۷ در هزار کمترین نرخ ازدواج ثبت شده را در ۸ ماه امسال داشتند، عنوان کرد: ازدواج ثبت شده در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن درسال گذشته ۸.۳ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: میانگین سن ازدواج های ثبت شده بار اول مردان در استان ۲۶.۸۹ سال و میانگین سن ازدواج زنان هم ۲۲.۷ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه بیشترین ازدواج ثبت شده در مردان مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با ۴۰.۸ درصد بوده است، اضافه کرد: بیشترین ازدواج ثبت شده در زنان استان هم در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با ۳۱.۴ درصد اتفاق افتاده است.

آقایی از افزایش ۱.۵ درصدی واقعه طلاق در هشت ماهه امسال دراین استان خبرداد و گفت: دراین مدت ۲ هزار و ۶۹۱ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که بیشترین آن مربوط به شهرستان مریوان و کمترین نرخ طلاق ثبت شده هم مربوط به شهرستان سروآباد است.

وی میانگین سن طلاق در مردان استان را ۳۴.۳۵ سال و میانگین سن طلاق در زنان را ۲۹.۲۴ سال خواند و اظهارداشت: میانگین طول مدت ازدواج در زمان طلاق دراین استان ۶.۴۹ سال بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین طلاق ثبت شده در مردان مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با ۲۹ درصد و بیشترین طلاق ثبت شده در زنان هم مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با ۲۴ درصد بوده است.

انتهای پیام/م

کاهش 8 درصدی ازدواج در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.