در ۸ ماهه امسال صورت گرفت؛

ثبت بیش از ۶۳ هزار واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان/بیش از یک میلیون کارت هوشمند ملی در استان صادر شده​ است

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان رتبه نخست ولادت در کشور را داراست، گفت: در هشت ماهه امسال، ۶۳ هزار و ۹۰۷ واقعه ولادت در این استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با صحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در هشت ماهه امسال، ۶۳ هزار و ۹۰۷ واقعه ولادت در این استان ثبت شده است.

راحت دهمرده  افزود: سازمان ثبت احوال بیش از ۱۰۰ نوع خدمت به مردم ارایه میدهد و در استان ما در طول یک سال بیش از یک میلیون مراجعه کننده به ثبت احوال داریم.

وی بیان کرد: براساس آخرین آمار و سرشماری جمعیت استان سیستان و بلوچستان ۲ میلیون و ۸۳۹ هزار و‌۱۲۹ نفر می‌باشد و سهم استان ما از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور ۳/۵ دهم درصد می‌باشد همچنین حدود ۴۸/۵ دهم درصد جمعیت استان در مراکز شهری زندگی می‌کنند و جمعیت مناطق روستایی استان ۵۱/۵ دهم درصد است.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان بالاترین میزان جمعیت جوان کشور را به خود اختصاص داده است افزود: در حال حاضر ۶۸ درصد جمعیت استان زیر ۳۰ سال سن دارند و کودکان و نوجوانان آستان نیز ۳۸/۳ دهم درصد می‌باشند و جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ سال در استان ما ۲۴/۸ دهم درصد هستند جمعیت ۳۰ تا ۶۴ سال دراستان ما ۳ درصد و جمعیت بالای ۶۵ سال در استان سیستان و بلوچستان ۳/۲ دهم درصد هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در ۸ ماه اخیر ۶۳ هزار و ۹۰۸ واقعه ولادت در استان ثبت شده گفت: در استان ما به ازای هر ۱۰۵ دختر ۱۰۰ پسر متولد می‌شوند و همچنین در طول ۸ ماه جاری هزارو ۴۳۲ دو قلو زایی و‌۳۳ سه نوزاد سه قلو در استان ثبت شده است.

سیستان و بلوچستان رتبه نخست ولادت در کشور

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست ولادت در کشور را نیز دارا می‌باشد و در طول شبانه روز ۲۶۰ و در هر ساعت ۱۱ ولادت در استان ثبت می‌شود.

وی اظهار داشت: در ۸ ماه اخیر نیز ۹ هزارو ۶۱۸ واقعه فوت در استان داشته ایم و به ازای هر ۱۲۹ واقعه فوت مرد ۱۰۰ واقعه فوت زن داشته ایم و بیشترین علت فوت در استان ما بیماری‌های قلبی و عروقی می‌باشد و همچنین در​طول شبانه روز ۱۲۹ واقعه فوت در استان به ثبت می‌رسد و ثبت وفات در مهلت قانونی نیز در استان ۹۴ درصد می‌باشد در حالیکه میانگین کشوری ۹۸ درصد است.

راحت دهمرده با بیان اینکه در ۸ ماه اخیر، ۱۸ هزار و ۷۴۸ واقعه ازدواج در استان داشته ایم گفت: نرخ ازدواج در استان ما ۱۰ در هزار است و بیشترین ازدواج‌ها در گروه سنی اقایان ۲۰ تا ۲۴ سال و خانم‌ها ۱۵ تا ۱۹ سال می‌باشد.

وی افزود: همچنین میانگین سن ازدواج در استان ما برای آقایان ۲۶ و برای خانم‌ها ۲۱ می‌شود و بیشترین ازدواج‌ها نیز با سن مساوی در استان به ثبت می‌رسد
این مقام مسئول تصریح کرد؛ در ۸ ماه اخیر هزار و ۸۹۰ طلاق در استان داشته ایم و پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان می‌باشد.

وی ضمن بیان این که یکی از اقدامات مهم در استان ما صدور شناسنامه مکانیزه می‌باشد افزود: این طرح در سال ۸۸ در استان آغاز شده است و به طور متوسط در هر سال بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ شناسنامه مکانیزه در استان صادر می‌شود و همچنین نیز یک میلیون و ۶۰۹ هزار و ۱۴۲ نفر در استان دارای شناسنامه مکانیزه می‌باشند.

راحت دهمرده اظهار داشت: هوشمند شدن کارت ملی در سال ۹۲ در استان آغاز شده است و اکنون ۶۶ ایستگاه کارت هوشمند ملی در استان راه اندازی شده است و طبق قانون همه افراد بالای ۱۵ سال باید کارت ملی هوشمند داشته باشند و در آینده نزدیک همه دستگاه‌ها موظف هستند از کارت ملی هوشمند استفاده کنند و از آغاز طرح تا کنون نیز بیش از یک میلیون کارت هوشمند ملی در استان صادر شده​ که ۳۷۰ هزارتای آن در ۸ ماه اخیر سال جاری بوده است و تلاش ما این است که این آمار تا پایان سال ۵۰۰ هزار نفر برسد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار