میرجلال الدین کزازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

«ناله‌ای از نای نای» منتشر شد

کتاب «ناله‌ای از نای نای» اثر میرجلال الدین کزازی توسط انتشارات صدای معاصر منتشر شد.

«ناله‌ای از نای نای» منتشر شدمیرجلال الدین کزازی، نویسنده و شاهنامه پژوه در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انتشار آثار جدیدش گفت:  به تازگی کتاب جدیدم با عنوان «ناله‌ای از نای نای» توسط نشر صدای معاصر منتشر کرده است. این کتاب گزارشی دراز دامان از 18 بیت آغازین مثنوی است که آن را نی نامه هم می نامند.

وی افزود: کتابی دیگر که چندین هفته پیش از آن منتشر شد کتابی با عنوان از «روزن راز» است. این کتاب دفتری از سروده هایی است که پیشینه آن در سال های 94 و 95 و ماه های آغازین 96 سروده شده است.

گفتنی است از آثار دیگر میرجلال الدین کزازی می توان به از گونه‌ای دیگر ،دُرِّ دریای دَری ، رخسار صبح ، زیباشناسی سخنِ پارسی ، بیکران سبز ، مازهای راز ، رویا، حماسه، اسطوره ، تَرجُمانی و تَرزَبانی ، دیرِ مغان ، پارسا و ترسا و پند و پیوند  اشاره کرد. ترجمهٔ او از «انه‌ایدِ» ویرژیل به فارسی، برندهٔ جایزهٔ کتاب سال ۱۳۶۹ شده‌است؛ همچنین کتاب تألیفی او با نام نامه باستان بر پایه شاهنامه که تاکنون ۱۰ جلد آن به چاپ رسیده‌است، رتبهٔ نخستین پژوهش‌های بنیادین در جشنواره بین‌المللی خوارزمی را به دست آورده‌است. او از چهره‌های ماندگار فرهنگ و ادب ایران در پنجمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۴ و مشهور به بهره‌گیری از واژه‌های پارسی سره در نوشته‌ها و گفتار خود است. کزّازی، عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی نیز می باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار