برخورد با کشتارگاه های غیر مجاز در ایلام

رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام هم گفت: کشتار دام و طیور خارج از محیط کشتارگاهای مجاز و مورد تایید جرم محسوب شده و منع قانونی دارد.

برخورد با کشتارگاه های غیر مجاز در ایلام

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛سعید صیدیوسفی بیان کرد: در کشتارگاه های صنعتی و مجاز حضور ناظران فنی و بهداشتی باعث می شود که دام زنده قبل از کشتار مورد معاینه قرار بگیرد تا در صورتیکه دام دارو مصرف کرده یا مریض است، از کشتار آن جلوگیری می شود.

وی عنوان کرد: همچنین حین و بعد از کشتار نیز سلامت دام مورد بررسی واقع می شود تا اندام هایی که بیمار یا دارای علائم بیماری شناسایی شده و از عرضه آنها به مصرف کنندگان خودداری شود و بعد تایید نهایی دام لاک و مهر شده و برچسب سلامت مصرف دریافت می کند.

صیدیوسفی اظهارکرد: اما در کشتارگاه های غیرمجازی که مورد تایید دامپزشکی نیست این روند ها طی نمی شود و سلامت دام ذبح شده دارای تردید است و مصرف دام های آلوده و ناسالم باعث بروز بیماری های مختلفی در مصرف کننده می شود که در پاره ای از موارد چون تب کریمه کنگو مرگ مصرف کننده را به دنبال دارد.

وی به اجرای طرح جلوگیری از فعالیت کشتارگاه های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: این طرح با توجه به حمایت و پیگیری استاندار و مشارکت دستگاه های مرتبط چون نیروی انتظامی، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری ها در نقاط مختلف استان با جدیت در حال اجراست.

رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: این مراکز باید کشتار دام و طیور خود را در اماکن مجاز انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی قصابی ها و مرغداری های غیرمجاز با این واحدها به شدت برخورد و پرونده آنها به محاکم قضایی ارجاع داده می شود.

انتهای پیام/ د

برخورد با کشتار دام و طیور خارج از محیط کشتارگاهای مجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.