بازدید معاون سازمان ملی استاندارد ایران از مرز پرویز خان/تسریع در روند صدور كالاهای صادراتی و وارداتی

معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت:راه اندازی سامانه صادرات و واردات سازمان ملی استاندارد گامی مهم در تسریع فرایند صدوركالا درگمركات خواهد بود.

 سنجابی معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ در بازدید از معاونت استاندارد قصرشيرين و نمایندگی استاندارد مستقر در پايانه پرویزخان نحوه خدمت رسانی سامانه صادرات و واردات سازمان ملی استاندارد كه در طَي يكسال گذشته راه اندازي شده است را از نزديك پيگيري و افزودند: بهره گیری از این سامانه تاثیر بسيار زیادی در ارائه خدمت به تجار، تسریع در روند صدور كالاهای صادراتی و وارداتی و تعامل با گمركات مرزی استان خواهد داشت، ضمن اينكه گام مهمی در جهت پیشبرد اهداف دولت الکترونیک خواهد بود.

بازدید معاون سازمان ملی استاندارد ایران از مرز پرویز خان
وی در دیدار و گفتگو با فرماندار شهرستان قصرشیرین، ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان استان و دلجويی از ايشان افزود: سازمان ملی استاندارد به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی در حوزه هاي سلامت و ایمنی آحاد جامعه به دنبال ترويج وتعالی كيفيت می باشد.

سنجابی با اشاره به زلزله اخير استان و خسارتهای وارده افزود: عدم نظارت فنی و اصولی و نيز رعايت نكردن معيارهای استاندارد يكی از دلايل عمده آسيب پذيری بيشتر ساختمان ها در برابر زلزله می باشد و با عنايت به اينكه اكثر مصالح ساختماني مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اميدواريم به هنگام بازسازی مناطق زلزله زده، در تامین مصالح ساختمانی از فرآورده های كيفی و استاندارد استفاده شود.

بازدید معاون سازمان ملی استاندارد ایران از مرز پرویز خان
فرامرز اکبری، فرماندار شهرستان قصرشیرین در دیدار با معاون سازمان ملی استاندارد، ضمن تقدیر از فعالیت های موثر استاندارد در استان کرمانشاه، افزود: با توجه به اهمیت موضوع استاندارد و تاثیر گذاری مستقیم آن بر مقاوم سازی ابنیه پیشنهاد می شود که سازمان ملی استاندارد به عنوان یک دستگاه حاکمیتی بر فرآیند بازسازی مناطق زلزله‌زده در مرحله اجرا و ساخت پروژه های در حال ساخت، نظارت عالیه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نظارت استاندارد بر کیفیت کالاهای صادراتی گفت: با بازگشایی مجدد مرز پریوزخان، به منظور توسعه بازارهای صادراتی در کشور عراق، باید توجه ویژه ای به كيفيت کالاهای صادراتی و وارداتی ازسوی صادركنندگان ومتوليان امرصورت گيرد زیرا که صدور کالاهای غیراستاندارد به بازار هدف مي تواند در دراز مدت لطمه جبران ناپذيري به اعتبار توليدات صادراتی جمهوری اسلامی وارد نمايد.

بازدید معاون سازمان ملی استاندارد ایران از مرز پرویز خان
در ادامه این ديدار، محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به توجه جدي سازمان ملي استاندارد به امر كيفيت مصالح ساختماني افزود: پس از وقوع زلزله به منظور كنترل كيفيت مصالح ساختماني مورد نياز جهت بازسازي مناطق زلزله زده ،اين اداره كل کلیه واحدهای تولید كننده تحت پوشش رابه صورت ويژه مورد بازرسي و ارزيابي كيفي قرارداده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه صنعت ساختمانی تعداد 130 واحد تولیدي فعال تحت پوشش این اداره کل می باشند، افزود: خوشبختانه تاكنون تعداد ١٠٠پروانه کاربرد علامت استاندارد براي فرآورده هاي اين واحدها صادر شده است که ليست آنها به دستگاههاي متولي ازجمله استانداري، بنياد مسكن استانهاي معين مستقر در مناطق زلزله زده و فرمانداري هاي تابعه اعلام گرديد.

مدیر کل استاندارد استان ضمن اشاره به اینکه تعداد ١٧ واحدتوليدكننده بتن آماده و شن و ماسه استاندارد نيزدر مناطق زلزله زده غرب استان فعاليت دارند، بیان نمود: انتظار می رود پیمانکاران و دستگاه های متولي از حداکثر ظرفیت اين واحدهاي توليدي دربازسازي مناطق زلزله شده، به منظور افزایش رونق اقتصادی و حمایت از تولید استان استفاده نمایند.

انتهای پیام/ز

پیمانکاران و دستگاه های متولی از حداکثر ظرفیت  واحدهای توليدی استفاده کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.