سردار فضلی در همدان عنوان کرد؛

پیروزی جبهه مقاومت حاصل مجاهدت و فداکاری رزمندگان اسلام

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در عرصه‌های مختلف گفت: پیروزی جبهه مقاومت حاصل مجاهدت و فداکاری رزمندگان اسلام است.

پیروزی جبهه مقاومت حاصل مجاهدت و فداکاری رزمندگان اسلامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سردار علی فضلی،جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در آیین بزرگداشت سردار شهید «علی خوش لفظ» با تقدیر از مردم شهیدپرور همدان برای حضور چشمگیر در مراسم تدفین و بزرگداشت این شهید والامقام اظهار داشت: این حضور چشمگیر و تکلیف‌گرایانه حکایت از بزرگواری مردم قدرشناس استان دارد.

وی با گرامیداشت یاد شهید «خوش لفظ» افزود: خوشا به حال این شهید که الگویی برای همه جهانیان شده‌ و در تهران با وجود وقوع زلزله در شب قبل مردم تشییع باشکوهی را برای ایشان برگزار کردند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در عراق و سوریه عنوان کرد: پیروزی مقاومت اسلامی حاصل مجاهدت، فداکاری و اطاعت از امام عظیم‌الشان و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که خداوند متعال را بر این همه توفیقات و عنایت‌هایی پی در پی که روزی امت شده شاکر هستیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و رزمندگان اسلام گفت: امروز مراسم بزرگداشت یکی از یاران صدیق امامین انقلاب اسلامی است که ما را در این جلسه نورانی گرد هم آورده است.

سردار فضلی با تبیین ابعاد شخصیتی شهید «خوش لفظ» با بیان اینکه ایشان درک فضائل شهدا را در کارنامه درخشان خود دارد، افزود: این شهید والامقام ازیاران شهدای گرانمایه‌ای چون سردار متوسلیان، شهید همدانی و شهبازی است که به وجود همه آنها مفتخر هستیم.

وی با گرامیداشت سالروز عملیات کربلای 4 به عنوان یکی از عملیات‌های مهم که شهید «خوش لفظ» در آن ایفای نقش کرده است، تصریح کرد: شهید «خوش لفظ» یک انسان وارسته، خداترس و متدین به راه انقلاب است که در این راه مجاهدت کرده و پس از جراحت‌های پی در پی قریب به 11 بار مجروحیت‌های متعددی را تحمل و در کربلای 5 با آن شرایط خاص حضور یافت و با توجه به شیمیایی شدن ایشان در همان دوران جنگ به مقام شهادت رسید.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین به تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «وقتی مهتاب گم شد» با روایتگری شهید «خوش لفظ» اشاره و تاکید کرد: چه زیبا در حیات چند ساله نائب امام زمان(عج) ایشان را مورد تفقد خود قرار داده و به زیبایی از ایشان تعریف و تمجید کرده و مورد تجلیل قرار داده که در عین جانبازی «شهید زنده» نیز هستید و پس از شهادت نیز ایشان را مورد توجه ویژه قرار دادند.

 وجود حرف‌های نهفته بسیاری در کتاب «وقتی مهتاب گم شد»

وی با بیان اینکه خانواده و هم رزمان شهید «خوش لفظ» به ایشان به عنوان الگو نگاه می کنند، گفت: خدا را از این بابت شاکر هستیم که به ایشان به عنوان الگویی در عرصه‌های سخت انقلاب و دفاع مقدس که در اطلاعات و عملیات‌های متعدد با کار پیچیده نقش‌آفرینی کرده می نگرند.

سردار فضلی ابراز داشت: شهید «خوش لفظ» تنها با خدا معامله کرد و در این معامله سود برد.

وی گفت: همگی بر مجاهدت های این شهید بزرگوار واقف هستند که در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف به شایستگی ایفای نقش کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین به ولایت‌پذیری شهید «خوش لفظ» اشاره و بیان کرد: بی تردید این شهید معز الگویی است که از امامین انقلاب اسلامی و بزرگان این شهر همچون آیت الله شهید مدنی به یادگار مانده است.

وی با اشاره به محتوای کتاب «وقتی مهتاب گم شد» با بیان اینکه در این کتاب حرف‌های نهفته بسیار است، تاکید کرد: این کتاب یک کانون تربیتی برای نسل امروز و نسل‌های آینده است چراکه توانسته روایت‌ها و ویژگی‌های دوران دفاع مقدس و حال و هوای اطاعت از امام(ره) را به خوبی برای نسل جوان بازگو کند.

سردار فضلی با بیان اینکه شهید «خوش لفظ» برای چاپ و انتشار مطالب کتاب «وقتی مهتاب گم شد» دو شرط برای نویسنده کتاب گذاشت، افزود: ایشان به نویسنده کتاب می‌گوید دو شرط برای چاپ کتاب دارم اول اینکه گزارش و روایت‌های من جز برای رضایت خدا نوشته نشود و دوم اینکه روایت‌های من به تایید چند هم‌رزم برسد.

وی ادامه داد: این شروط حکایت از این دارد که این شهید اگر سال‌ها با درد و رنج جانبازی و شیمیایی دست و پنجه نرم می‌کند در معامله با خداوند هیچ غشی پیدا نمی‌کند و چه بسا انتظار شهادت را نیز داشت.

رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5 شجاعانه و تکلیف‌مدارانه وارد شدند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به عملیات کربلای 4 و5 دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: در 31 سال پیش در روز سوم دی ماه سال 65 فرزندان امام(ره) با کار و تلاش 6ماهه‌ای که در اطلاعات و عملیات کربلای 4 کشیده بودند آماده انجام عملیات جدید شدند و در کمتر از 6 ساعت بدون هیچ دستاورد و بدون دادن شهید و مجروح با عدم فتح روبرو شده و به عقب بازگشتیم.

وی با بیان اینکه باید در روز سوم دی 65 لشکر انصار در کنار سایر نیروهای خط‌‌شکنی می‌کرد تا هیمنه دشمن را برهم بزند، ادامه داد: یک لشگر شکست خورده چگونه می‌توانست برای نبرد بعدی آماده شود؟ اگر مجاهدت در راه خدا نباشد همین یک شکست به ناکامی برای انجام عملیات بعد کافی است؛ اما چون کار برای خدا بود فرزندان امام(ره) همچون شهید «خوش لفظ» و فرماندهان و رزمندگان تکلیف‌مدار وقتی عملیات با شکست مواجه شد نا امید نشدند و جلسه ای در قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء تشکیل داده و دلایل شکست مورد ارزیابی قرا گرفت.

سردار فضلی با اشاره به بیانات امام راحل که ما برای ادای تکلیف و از باب تکلیف وارد جبهه شده‌ایم و شکست و پیروزی تاثیری در اراده ما نخواهد داشت، گفت: امام(ره) بر این اساس فرمان عملیات کربلای 5 را دادند که پس از طی این فرمان تمامی فرماندهان و رزمندگان برای شرکت در این نبرد تاریخ ساز اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه با فرمان امام(ره) برای انجام عملیات کربلای 5 حتی یک نفر نیز وجود نداشت که نخواهد در کربلای 5 شرکت کند، تصریح کرد: شاهد بودیم که همه بر عهد و میثاق خود با امام(ره) محکم ایستادند و سختی‌ها و مشقت‌ها و زحمات 6 ماهه کربلای 4 را فراموش کردند و برای عملیات جدید آماده شدند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما به رزمندگان اعلام کردیم که جبهه ما داوطلبی است و آمدن و رفتن و ماندن نیز داوطلبانه است و اگر کسی آمادگی ندارد، می‌تواند در جنگ شرکت نکند اما وقتی که فرمان امام(ره) مبنی بر انجام عملیات کربلای 5 صادر شد همه به فرمان امام(ره) لبیک گفته و برای حضور اعلام آمادگی و شجاعانه در عملیات شرکت کردند.

 مردم همدان در کمک به زلزله‌زدگان از همه سبقت گرفتند

وی با اشاره به فرمایشات امام(ره) با اشاره به پیچیدگی و سختی‌های عملیات کربلای 5 عنوان کرد: امام(ره) در فرازی می فرماید شب‌های عملیات کربلای 5 شب‌های قدر این انقلاب است و اگر کسی آن را فراموش کند نامش از اردوگاه انقلاب خط خواهد خورد؛ و در فرازی دیگر می فرماید سپاه و بسیج در شلمچه کربلا را مشق کرد که باید این خاطره خونین ماندگار حسینی را زنده نگه داشت.

سردار فضلی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از حمایت مردم همدان از مناطق زلزله کرده کرمانشاه اظهار کرد: از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله تیپ انصارالحسین(ع) همدان سراسیمه آمد و در این واقعه میدان‌داری ‌کرد که بی نظیر بود.

وی یاداور شد: همچنین در روز دوم زلزله کاروان ورزشکاران همدان با خودروهای شخصی برای کمک حضور پیدا کردند که جای تقدیر دارد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مردم همدان در کمک به زلزله‌زدگان از همه سبقت گرفتند، گفت: از شما مردم فهیم و شهید پرور همدان برای همدردی و همراهی با مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه سپاسگزارم که از همان ساعات اولیه با عظمت حاضر شدید که بی نظیر بود.

انتهای پیام/خ

حاصل مجاهدت و فداکاری رزمندگان اسلام منجبر به پیروزی جبهه مقاومت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.