زند حسامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اختصاص یارانه به دولت در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

مدیر کل تجاری سازی معاونت علمی با اشاره به لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: برای خرید محصولات دانش بنیان، یارانه‌ای از سوی معاونت برای دولت در نظر گرفته شده است.

 حسام زند حسامی مدیر کل تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حمایت‌هایی که از استارت آپ‌ها به عمل آمده است اظهار کرد: یکی از کار‌های معاونت این  است که مشکلات استارت آپ ها را از لحاظ کیفی جبران می‌کند یعنی در کنار حمایت های مالی روند کاری آنها را هم بررسی می‌کند و کیفیت آنها را بالا می‌برد.

وی با اشاره به حمایت‌های مالی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از استارت آپ‌ها گفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها وام‌هایی با بهره کم در نظر گرفته شده است که این وام‌ها زمینه ساز ورود استارت آپ‌ها به بازار تجاری هستند.

مدیر کل تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: گاهی اوقات حمایت از استارت آپ‌ها بصورت مستقیم نیست بلکه به این صورت است که معاونت از مراکز رشد حمایت می‌کند، زیرا این مراکز رشد هستند که استارت آپ ها را در دل خود پرورش می‌دهند و سبب پیشرفت و کارایی آنها می‌شوند.

زند حسامی با اشاره به این موضوع که برای شرکت‌های دانش بنیان نمایشگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود بیان کرد: هنگامی که شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها بر روی کار آمدند بازار توجه زیادی به آن‌ها نداشت و برای آنکه آن‌ها به چشنم بیایند نمایشگاه تجهیزات دانش بنیان راه اندازی شد و دولت را به پای مذاکره با آن‌ها کشاندیم و ورود دولت به عرصه دانش بنیان سبب اعتمادمردم  به محصولات این شرکت ها شد.

ترفند معاونت برای رشد شرکت های دانش بنیان

وی با خاطر نشان کردن این موضوع که شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها خصوصی هستند، گفت: در قانون صراحتا خصوصی بودن شرکت‌های دانش بنیان بیان شده است و در همین راستا برای تجاری سازی محصولات آن‌ها معاونت از ترفند مخصوص به خود استفاده می‌کند یعنی به دولت یارانه می‌دهد تا محصولات دانش بنیان شرکت‌های خصوصی را خریداری کند و زمینه ساز اعتماد عمومی شود.

مدیر کل تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین در مقابل  یارانه، معاونت لیزینگ را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی قرار داده است یعنی تسهیلاتی کم بهره که سبب تسریع روند کاری آن‌ها می‌شود.


زند حسامی در خصوص یارانه دولتی و تسهیلات بخش خصوصی یادآور شد: یارانه دولتی به این جهت بر قرار شده است که پول کشور خارج نشود و حمایت و تسهیلات هم برای این است که استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان راه خود را به سمت بازار‌های تجاری پیدا کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار