دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه ؛

برای پیشگیری از جرم آسیب شناسی اجتماعی ضروری است

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بر تقویت سازو کارهای نظارت درون دستگاهی توسط مدیران سازمانها و ادارات استان تاکید کرد.

 برای پیشگیری از جرم  آسیب شناسی اجتماعی ضروری است به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمدحسین صادقی  دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  امروز شنبه در یک نشست کاری با شهردار کرمانشاه و شهرداران مناطق ۸ گانه این شهرخواست: کارگروهی باحضور کارشناسان قضایی، پیشگیری از جرم، آسیب شناسان اجتماعی ومتخصصان حوزه معماری وشهرسازی برای اولویت بندی موضوعات شهری مرتبط با دستگاه قضایی جهت تسریع در پیگیری آنان شد تشکیل شود.

وی ادامه داد: گستردگی جامعه خدمات گیرندگان و دامنه تنوع خدمات درشهرداری در هیچ دستگاه دیگری نظیر ندارد وهمین امرمطالبه گری بیشتری را درزمینه حقوق عمومی موجب می شود.

صادقی افزود: شهرداری با توجه به کمبود شدید جای پارک اتومبیل خصوصا در مسیرهای پرتردد با جمع آوری موانع از داخل پیاده رو ها و خیابان ها ازقرق معابر عمومی توسط اشخاص باید جلوگیری کند.

مدعی العموم استان کرمانشاه، خواستار تقویت سازوکارهای نظارت درون دستگاهی در همه ادارات دولتی شد وافزود: باید اراده جدی درون دستگاهی در برخورد با هر قسم تخطی از قانون وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: براساس ماده ۷۲ قانون آیین دادرسی کیفری درصورتی که مدیر یک دستگاه متوجه وقوع یک جرم در حوزه تحت مدیریت خود شود، باید بلافاصله موضوع را به دادستان اعلام کند.

صادقی با تاکید براینکه مزایده ها و مناقصه ها باید با شفافیت تمام و با رعایت مصالح و منافع عمومی برگزار شود، گفت: جذب نیروی کار، واگذاری اماکن یا ارائه خدمات به بخش خصوصی باید ساز و کار معین و کاملا تحت کنترلی داشته باشد و اجازه سهم خواهی از این ظرفیت نباید به کسی داده شود.

وی به آلودگی های بصری ناشی از حجم انبوه تبلیغات محیطی غیرسامان‌مند در سطح شهر کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: ترتیب فعلی تبلیغات محیطی، نصب تابلوها و بنرها، آگهی ها در سطح شهربه زیبایی چهره شهر لطمه زده و علاوه بر آن آرامش روانی شهروندان را نیز برهم می زند.

دادستان کرمانشاه با تشریح نقش افزایش آگاهی های عمومی در بهبود فرهنگ همزیستی، از شهرداری خواست آموزش حقوق شهروندی را با استفاده ازتوان، تجربه و دانش قضات با برگزاری جلسات آموزشی، پرسش و پاسخ مستمر در فرهنگسراهای محلات شهر کرمانشاه آغاز کند.

وی به فعالیت واحدهای تجاری در پارک کوهستان اشاره کرد و افزود: باید ضمن ساماندهی این واحدها از ادامه فعالیت واحدهایی که فاقد مجوز بوده و بدون هرگونه نظارت مشغول کار هستند جلوگیری کرد برخی ازاین مکان ها به پاتوقی برای هنجارشکنان و عرضه اقلام ممنوعه و فعالیت های غیر قانونی تبدیل شده اند، اتاق اصناف، شهرداری و دایره نظارت براماکن عمومی پلیس باید با اقدام هماهنگ وضعیت نابسامان فعلی را فوری اصلاح کنند.

وی به موضوع بافت فرسوده شهر کرمانشاه و لزوم رفع خطر از بناهایی که مخاطراتی را برای شهروندان دارند، تاکید کرد و یادآورشد: قسمت هایی از بافت فرسوده خیابان مدرس به مکان های امنی برای بزهکاران و معتادین متجاهر، وسارقان تبدیل شده است که مشاهده این وضعیت احساس ناامنی را درشهروندان گسترش می دهد لذا باید چاره اندیشی کرد.

دادستان کرمانشاه در این دیدار بر لزوم شفافیت مالی، شناسایی گلوگاه ها و بسترهای شکل گیری فساد، لزوم ارتقاء ایمنی درساخت وسازها، رعایت مقررات ملی ساختمان، مرتفع کردن ضعف هایی که در مراحل طراحی و اجراء و نظارت بر ساخت و ساز وجود دارد و تعریف استانداردهای سختگیرانه تر در این بخش که با حادثه زلزله اخیر به یک مطالبه جدی عمومی تبدیل شده است، تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هرگونه مسامحه یا آنچه که عرفا امضاء فروشی نامیده می شود، قابل اغماض نبوده ومستوجب مسئولیت وضمان خواهد بود، گفت: کارگروه مشترکی برای تعامل موثر و تشکیل جلسات ماهیانه با حضور یکی از معاونین دادستان، شهرداران مناطق، روسای سازمان های وابسته به شهرداری، موضوعات مرتبط با وظایف شهرداری درحوزه حقوق عمومی را همچمون ترافیک، دفع پسماندها، سدمعابر، فروشندگان دوره گرد، متکدیان، کودکان خیابانی، معتادین متجاهر، تبلیغات محیطی، مشاغل مزاحم، ارتقاء امنیت بوستان ها، ایمنی تجهیزات و وسایل بازی در پارک ها و شهربازی... ی. با اولویت بندی کارشناسی رصد خواهند کرد و ضمن بازدیدهای مداوم میدانی از ظرفیت نرم افزارهای پیام رسان برای سرعت بخشیدن وهماهنگی بیشتر نیز استفاده خواهند کرد.

 

انتهای پیام/ز

 

 

مدیران باید ساز و کارهای نظارت درون دستگاهی خود را تقویت کند


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.