کشاورز مطرح کرد؛

محدود شدن خدمات بیمه‌ای با کاهش بودجه بیمه سلامت

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: ارائه خدمات بیمه‌ای به مردم با کاهش بودجه بیمه سلامت محدود می‌شود.

محدود شدن خدمات بیمه‌ای با کاهش بودجه بیمه سلامتبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   آناهیتا کشاورزی، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ، با تاکید بر اینکه در صورت عدم تامین منابع و بودجه سازمان، خدمات پایه دچار آسیب می‌شوند،اظهار کرد: با توجه به منابع پیش‌بینی شده برای سال ۹۷ و کسر هزینه‌های جاری عملیاتی و سطح یک روستاییان، برای ارائه خدمات سطح ۲ و ۳، کل منابع در اختیار سازمان مشروط به تحقق صد درصدی، حداکثر معادل عملکرد سال ۹۵ خواهد بود و  این در حالی است که در سال ۹۶ با توجه به رشد ۵ درصدی تعرفه و بررسی رشد سال‌های گذشته ناشی از توسعه خدمات، افزایش جمعیت و افزایش دسترسی، پیش‌بینی شده است که در مجموع، هزینه‌ها ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این توضیحات در سال ۹۷ نه تنها نباید هیچ‌گونه افزایش تعرفه، افزایش تعهد و جمعیتی داشته باشیم، بلکه باید حداقل ۲۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهیم.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران در راستای رعایت اصل تعادل منابع و مصارف، گفت: «علی‌رغم عدم تمایل به کاهش تعهدات در سطح گیرنده خدمات ناچار خواهیم بود راهکارهای کاهشی در حوزه های مختلف اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: کاهش در ارائه خدمات به مردم، کاهش درآمد بیمارستانها و موسسات تشخیصی درمانی و افزایش بدهی ها را بدنبال خواهد داشت و شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی دچار مشکل خواهند شد و تبعات جدی در کشور به همراه خواهد داشت.

کوچک شدن بسته به کاهش هزینه ها کمک می کند

کشاورز افزود: در خصوص راهکارهای کاهش هزینه،  کوچک شدن بسته خدمات، کاهش جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه همگانی رایگان، عدم عقد قرارداد با موسسات جدید و عدم تقبل هزینه ناشی از توسعه مراکز طرف قرارداد (تخت های اضافه و بخش های جدید) ، همچنین اجرای برخی احکام برنامه ششم توسعه ازجمله پوشش بیمه اجباری برای تمامی آحاد کشور و پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم در کشور امکانپذیر نخواهد بود .

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: عدم امکان پرداخت هزینه‌های آموزش در بیمارستان‌ها از جمله پرداخت هزینه‌های کمک جراح به رزیدنت‌ها و فلوهای آموزشی، حذف پرداخت k دوم اعضای تمام وقت هیات علمی و درمان،کاهش بسته خدمات فعلی در حوزه دارو و خدمات، مشارکت حداقل ۵۰ درصدی بیمه شدگانی که در شرایط فعلی به طور رایگان تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی هستند به جز افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از دیگر اقدامات به منظور رعایت اصل تعادل منابع و مصارف است.

کشاورزی تاکید کرد: علی‌رغم تلاش‌های سازمان برنامه و بودجه، به دلیل محدودیت منابع ، بودجه سازمان کاهش یافته است و امید است با همکاری و تعامل مجلس و دولت این کسری بودجه تامین شده تا از کاهش ارائه خدمات به بیمه‌شدگان جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.