آیت الله نوری همدانی:

طلاب باید با بصیرت و دشمن شناس باشند

آیت الله نوری همدانی در اختتامیه پنجمین المپیاد علمی حوزه‌های علمیه کشور گفت:طلبه ای موفق است که دشمن‌شناس، آگاه به زمانه و با بصیرت باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، معاونین، مسئولین و طلاب شرکت کننده در اختتامیه پنجمین المپیاد علمی حوزه‌های علمیه کشور از زحمات مدیر حوزه‌های علمیه که برای تعالی حوزه تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: حوزه بعد از تأسیس، توانست عالمان زیادی را در موضوعات مختلف اخلاقی، سیاسی و فرهنگی پرورش دهد و علمای ربانی هم بعد از پرورش خود توانستند خدمت‌های فراوانی به دین و جامعه اسلامی کنند.

وی با بیان اینکه فقه شیعه، فقه خاصی است و هیچ مذهبی چنین فقهی ندارد، افزود: دلیل برتری و خاص بودن آن این است که انسان را به خدا می‌رساند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: در طول تاریخ حوزه‌های علمیه و جامعه اسلامی شاهد اثرگذاری علمای ربانی زیادی بوده که دنبال احیاء امر الهی، ترویج دین و مبانی معرفتی و اخلاقی بوده‌اند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه طلبگی راه راحتی نیست و برای عالم شدن و اثرگذاری در دو جایگاه علمی و تهذیبی زحمات زیادی لازم است کشید و سختی‌ها را تحمل کرد، اظهار داشت: طلبگی اصولی و شروطی دارد از جمله شروط آن، ترقی اخلاص، تهذیب نفس، داشتن اراده و همت بلند است.

وی گفت: امام راحل فقیه و عالمی بود که در همین حجره‌ها به رشد علمی و اخلاقی رسیدند و توانستند انقلاب را به جهان صادر کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هیچ علمی به مانند فقه جواهری سخت و مشکل نیست، گفت: برای یادگیری فقه آل الله لازم است، درست درس خواند تا به عمق مباحث فقهی رسید.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه با بیان اینکه بصیرت و دشمن‌شناسی از مسائل مهم در دوران اخیر است و هر طلبه‌ای لازم است دشمن‌شناس، آگاه به زمانه و با بصیرت باشد، افزود: اگر طلبه‌ای دارای این خصوصیات باشد فرد موفقی در جامعه خواهد بود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید قدر فرصت‌ها را دانست و برای احیاء دین تلاش کرد، برشب زنده داری و احیاء حوزه‌ها در مباحث علمی و اخلاقی تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله نوری همدانی در اختتامیه المپیاد علمی حوزه‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار