در نشست خبری مشترک در مسکو:

لاوروف: سطح روابط مسکو و لندن بسیار پایین است/ جانسون: انگلیس و روسیه درباره برجام هم‌نظر هستند

وزیر خارجه روسیه گفت روابط لندن و مسکو در سطح بسیار پایینی قرار دارد و این کشور در این امر مقصر نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز جمعه در نشست خبری با همتای انگلیسی خود اعلام کرد سطح روابط مسکو و لندن بسیار پایین است.

او گفت: «روسیه در صدد بررسی و حل مشکلات و موانع موجود در مسیر روابط با لندن به طور مستقیم است.»

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «پنج سال پیش بود که وزیر امور خارجه وقت انگلیس به روسیه سفر کرد و بعد از آن دیگر سفر مشابهی صورت نگرفت و ما از سفر جانسون به مسکو خرسندیم. ما مخفی نمی‌کنیم که روابط لندن و مسکو در سطح بسیار پایینی قرار دارد و مقصر روسیه نیست.»

لاوروف در ادامه سخنانش ابراز امیدواری کرد گام‌های مشخصی برای بهبود روابط دو کشور برداشته شود.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، نیز در این نشست خبری گفت: به جای تاکید بر نقاط اختلاف، باید روی نقاط مشترک تمرکز کنیم. موضع انگلیس و روسیه در زمینه حفظ برجام، ضرورت حل بحران سوریه از طریق گفتگو و مذاکره گروه‌های سوری و نزدیکی دیدگاه دو کشور در مسئله بحران اتمی شبه‌جزیره کره، از مهم‌ترین موضوعاتی است که روی آن‌ها اشتراک نظر وجود دارد.

او افزود: در مسایل پیچیده و اختلاف‌برانگیزی همچون مساله اوکراین نیز دو کشور باید صادقانه به دنبال بررسی، گفتگو و پیدا کردن راه حل براساس منافع مشترک باشند.

وزیر امور خارجه انگلیس عرصه سایبری و اتهامات وارده به روسیه را یکی دیگر از نقاط اختلاف برانگیز در روابط دو کشور عنوان کرد و گفت: این موضوع هم از طریق همکاری بیشتر و مذاکره مستمر قابل حل است.

انتهای پیام/

ابراز امیدواری لاوروف درباره بهبود روابط روسیه و انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار