کشت گندم؛

زیرکشت گندم رفتن ۲۴۰ هزار هکتار از اراضی لرستان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۱۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم لرستان زیر کشت گندم رفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛کیانوش حمیدیان مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: تاکنون ۵۰ هزار هکتار گندم آبی و ۱۹۰ هزار هکتار گندم دیم در لرستان کشت‌شده که پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت گندم امسال همین مقدار باشد.

وی افزود: سال گذشته ۴۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شد که اگر خوش‌بینانه پیش‌بینی کنیم امسال نیز حدود ۴۰۰ هزار تن تولید را خواهیم داشت، ولی اگر شرایط اقلیمی به همین شکل باشد و بارندگی نداشته باشیم ممکن است برداشت گندم دیم نداشته باشیم.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان بابیان اینکه بیمه کشاورزی در کشور ما تنها یک شعار است عنوان کرد: کشاورزان تمایلی به بیمه محصولات خود ندارند، با توجه به اینکه پرداخت حق بیمه در حد ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار تومان است کشاورزی که محصول خود را بیمه می‌کند نهایتاً پول بیمه‌ای که دریافت می‌کند از هزینه‌ای که کرده کمتر است به همین دلیل استقبال از بیمه خیلی کاهش پیداکرده است.

وی بیان کرد: حق بیمه گندم آبی پرداخت نمی‌شود و حق بیمه گندم دیم نیز با توجه به رقمی که پرداخت می‌شود دیگر رغبتی برای کشاورزان باقی نمی‌ماند.

حمیدیان تصریح کرد: در هشت‌ماهه سال گذشته ۸۰ هزار هکتار از کشت گندم استان بیمه بود که امسال تاکنون حدود ۲۰ هزار و ۴۷۶ هکتار بیمه‌شده است؛ در حال حاضر نوع بیمه کشاورزی هزینه کاشت است و تا زمانی که تبدیل به بیمه تولید نشود کشاورزان تمایلی به بیمه محصول ندارند.

انتهای پیام/م

۲۴۰ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت گندم رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار