محکومیت دو تن از حامیان اردوغان به اتهام درگیری با تظاهرکنندگان در واشنگتن

دادگاهی در آمریکا دو نفر از حامیان اردوغان را که در واشنگتن به سوی تظاهرکنندگان ضددولتی ترکیه حمله کرده بودند، به حبس محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اسناد قضایی منتشر شده در روز پنجشنبه، دو تن از حامیان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به ضرب و شتم تظاهرکنندگان ضددولتی ترکیه در واشنگتن اعتراف کرده اند.

در ماه مِه و طی سفر اردوغان به واشنگتن، گروهی از مقامات امنیتی ترکیه و طرفداران اردوغان، به تظاهرکنندگان حمله کردند. این حادثه، تنش‌ها در روابط آمریکا و ترکیه را تشدید کرد.

«سینان نارین» و «ایوب ییلدریم» هردو به ضرب و شتم و آسیب رساندن بدنی شدید تظاهرکنندگان اعتراف کردند. اعتراف آن‌ها در پی توافق پیش از دعوا میان دادستان‌ها و وکلای این افراد انجام شد و اکنون آن‌ها به یک سال و یک روز زندان محکوم شده اند.

سخنگوی پلیس واشنگتن این حادثه را «حمله وحشیانه به تظاهرکنندگان صلح‌آمیز» خوانده بود. در پی این رویداد دولت آمریکا فروش اسلحه به محافظان شخصی اردوغان را ممنوع کرد.

در کل 19 نفر از مقامات امنیتی ترکیه‌ای که در ویدیوی منتشر شده از این درگیری ک دیده شده بودند، شناسایی و متهم شدند. با این حال، تقریبا تمامی این افراد اکنون آزاد هستند. این ویدئو در خارج از محل اقامت سفیر ترکیه در واشنگتن ضبط شده بود.

وزارت خارجه ترکیه واکنش تندی نسبت به این اتهامات نشان داد و اعلام کرد «به شدت نسبت چنین اتهامات غیرمنصفانه و جهت‌گیرانه اعتراض دارد».

انتهای پیام/

حکم حبس برای حامیان اردوغان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار