سردار اشتری:

بیش از 40 درصد خدمات ناجا مرتبط با ثبت‌احوال است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بیش از 40 درصدخدمتی که نیروی انتظامی در سال ارائه می‌دهد با ثبت احوال در ارتباط است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی بعد از ظهر امروز در همایش روز ملی ثبت احوال اظهار کرد: کار ثبت یک کار اساسی، مهم و ریشه‌ای است و شاید کمتر به زحمات ثبت احوال توجه کرده باشیم اما جا دارد که قدردان فعالان ثبت احوال باشیم.

وی با بیان اینکه ثبت احوال طی سال‌های مختلف، فرایندهای مختلفی را داشته است، بیان کرد: از دهه 60 به بعد روند پیشرفت ثبت احوال مشخص است و در هر دهه‌ای گام‌های مؤثری را برداشته است و توانسته است به جایگاه خود دست یابد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید با استفاده از تجربیات سایر کشورها در زمینه ثبت احوال، در دنیا نمونه باشیم، عنوان کرد: همه مردم از بدو تولد تا نهایت عمر خود با ثبت احوال ارتباط دارند و هر چه قدر مجموعه ثبت احوال قوی‌تر باشد برای کشور مهم خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از مراجع استعلام برای انتخابات، ثبت احوال است، مطرح کرد: در حوزه امنیت که به نیروی انتظامی مربوط است زمانی که ثبت احوال وظیفه خود را به خوبی انجام داده است در استقرار امنیت اثرگذار خواهد بود و به طور متوسط در سال 4 میلیون گذرنامه صادر می‌کنیم.

اشتری ادامه داد: سالانه بیش از 5 میلیون اسنادی شامل گواهی‌نامه و کارت پایان خدمت صادر می‌شود که مرتبط با سازمان ثبت‌احوال است و از 30 میلیون خدمتی که نیروی انتظامی در سال ارائه می‌دهد بیش از 40 درصد آن با ثبت احوال در ارتباط است.

وی با بیان اینکه هویت مردم هر کشور به هویت سجلی آنها برمی‌گردد، تصریح کرد: مبنای برنامه‌ریزی در هر کشور، آمار جمعیتی است و نقش ثبت احوال در برنامه‌ریزی‌های کلان، حائز اهمیت است، در موضوع آسیب‌های اجتماعی، زمانی که آمار درست در اختیار برنامه ریزان باشد ثمره موفق‌تر خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رونمایی از سند سجلی مرحوم مرتضی اشتری، خاطرنشان کرد: مرحوم اشتری یکی از نخبگان و فرهیختگان جامعه بود که به مردم خدمت کرد همانند شهیدانی که جان‌فشانی به مردم خدمت کردند و از همه کسانی که به مردم خدمت کردند باید قدردانی و تجلیل شود.

 

انتهای پیام/ع

سفر سردار اشتری به اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.