در پی زلزله تهران مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد:

زلزله تهران به آثار تاریخی آسیبی نزد/ ممنوعیت برگزاری تورهای طبیعت‌گردی در تهران

خسرو آبادی گفت: بعد از وقوع زلزله شب گذشته تهران هیچ گونه آسیبی به موزه ها و بناهای تاریخی استان وارد نشده است.

زلزله تهران به آثار تاریخی آسیبی نزد/ ممنوعیت برگزاری تورهای طبیعت‌گردی در تهرانبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: بعد از وقوع زلزله شب گذشته تهران هیچ گونه آسیبی به موزه ها و بناهای تاریخی استان وارد نشده است؛ اما کمیته پدافند غیرعامل اداره کل در حال حاضر با تشکیل جلسه در حال بررسی آسیب های احتمالی به اشیای موزه است که ممکن است در هنگام پس لرزه ها و وقوع احتمالی زلزله در خطر آسیب باشد.

وی گفت: بنا به ابلاغ ستاد مدیریت بحران امروز پنج شنبه 30 آذر تمام موزه ها و بناهای تاریخی استان تعطیل است. اما آمادگی کامل برای اسکان هموطنان در محوطه موزه های تهران در مواقع بحرانی وجود دارد.

خسروآبادی تاکید کرد: با توجه زلزله شب گذشته تهران و هشدار مسئولان ذیربط در خصوص احتمال وقوع پس لرزه ها، برگزاری تورهای طبیعت گردی توسط دفاتر خدمات مسافرتی استان به غارهای طبیعی تهران و استان های همجوار تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی از همه علاقه مندان به طبیعت‌گردی خواست در چند روز آینده از ورود به غارهای رودافشان و بورنیک در استان تهران خوداری کنند تا شرایط ایمنی غارها پس از وقوع زلزله تهران توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی تورهای طبیعت گردی از غارها را برای روز جمعه یکم آذر ماه برنامه ریزی کرده اند که اعلام می کنیم، الزامی برای اجرای تعهدات آنها نیست و می توانند به مسافران خود کنسلی برنامه بازدید از غارها را اعلام کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.