علی نژاد: افزایش سالانه بودجه فدراسیون های ورزشی منطقی نیست

رئیس فدراسیون ووشو گفت: فدراسیون ها باید در برابر بودجه ای که دریافت می کنند تعهداتی داشته باشند در غیر این صورت افزایش سالانه بودجه منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با رادیو در ارتباط با نحوه تخصیص بودجه و اعتبار فدراسیون های ورزشی در سال 97 اظهار کرد: امسال اتفاق بسیار خوبی که در لایحه بودجه افتاده، این است که بودجه، عملکرد محور بسته شده است. یعنی مشخص شده این بودجه باید چه خروجی داشته باشد و دستگاه هایی که بودجه دولت را استفاده می کنند، چه کارهایی را با چه شاخص هایی انجام دهند.


او تصریح کرد: با توجه به اینکه اساساً کار فدراسیون ها حوزه قهرمانی است، به نظرم محور خرج کردن بودجه باید ارتقاء جایگاه قهرمانی باشد. بدین معنی که فدراسیون تعهد کند در قبال بودجه ای که دریافت می کند چه کاری انجام دهد. این که بودجه هر فدراسیون را سالانه 10،15 درصد اضافه شود، نگاه درستی نیست.


رئیس فدراسیون ووشو به روش بودجه ریزی که کشورهای مطرح دنیا پیش گرفته اند، اشاره کرد و گفت:  فکر می کنم شاخص های قهرمانی را می توان با توجه به شاخص های موجود ارزیابی کرد و بر اساس آن بودجه ای را برای هر فدراسیون اختصاص داد. در دنیا این کار را انجام می دهند. به طور مثال وزارت ورزش انگلستان بعد از المپیک لندن و ریو به این روش عمل کرد. این کشور یک اعلامیه رسمی داد و بودجه 4 سال آینده فدراسیون هایش را مشخص کرد. کشورهایی که سرمایه دار هستند، در رشته هایی که توفیق و یا مزیت نسبی نداشتند، بودجه ها را قطع کردند. انگلستان در المپیک ریو بودجه وزنه برداری را قطع کرد زیرا وزنه بردارانش کارایی لازم را نداشتند. ما هم اگر به این شکل به فدراسیون ها بودجه تخصیص دهیم، شرایطمان بهتر خواهد شد.


علی نژاد بیان کرد: اگر بودجه ریزی برای فدراسیون های کشورمان 4 ساله شود و نگاه به المپیک باشد، شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود. اما نظام بودجه ریزی در کشور ما سالانه است.

 

انتهای پیام/

 

اظهارات علی نژاد درباره بودجه فدراسیون های ورزشی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار