واژگونی کشتی حامل ۲۵۱ سرنشین در نزدیکی فیلیپین

یک کشتی حامل ۲۵۱ مسافر در ۷۰ کیلومتری شرق مانیل، پایتخت فیلیپین واژگون شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک کشتی حامل 251 نفر روز پنجشنبه در نزدیکی سواحل فیلیپین واژگون شد. گارد ساحلی این کشور اعلام کرده است این حادثه تلفاتی بر جای گذاشته است.

این حادثه در حدود 70 کیلومتری شرق مانیل به وقوع پیوست. آرمند بالیلو، سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین در یک کنفرانس خبری گفت این قایق که به مقصد جزیره دور افتاده «پولیلو» در حرکت بوده، در شرایط نامساعد جوی گرفتار شده است.

وی با اشاره به اینکه بالگردها و کشتی‌های نجات به محل حادثه اعزام شده اند، گفت: «ما خبرهای مبنی بر وجود تلفات را شنیده ایم؛ اما همچنان در حال بررسی شرایط هستیم.»

سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین همچنین گفت: «ما باور داریم شرایط جوی نقش مهمی در وقوع این حادثه داشته است.» وی افزود قایق‌های نزدیک به محل حادثه برخی از 251 فرد حاضر در این کشتی را نجات داده اند.

وی گفت از آنجا که پیشتر گزارشی درباره احتمال وقوع توفان در نزدیک جزیره پولیلو اعلام نشده بود، به این کشتی اجازه حرکت داده شد.

وی افزود این کشتی به طور قانونی گنجایش حمل 286 نفر را دارد.

دولت فیلیپین به شهروندانش توصیه کرده است پیش از زمان اعلام شده از تعطیلات سال نوی میلادی به شهرهای خود بازگردند تا در شرایط جوی بسیار نامساعد که پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات کریسمس رخ دهد، گرفتار نشوند.

فیلیپین که مجمع‌‎الجزایری متشکل از 7000 جزیره مختلف در اقیانوس آرام است، با مشکلات حمل و نقل آبی دست و پنجه نرم می‌کند. استفاده از قایق‌ها و کشتی‌هایی که بر کیفیت آن‌ها نظارت مطلوبی صورت نمی‌گیرد، ناوگان دریایی این کشور را با معضلاتی مانند شلوغی بیش از حد کشتی‌ها و وقوع حوادث این‌چنینی مواجه کرده است.

سی سال گذشته یک کشتی به یک نفت‌کش برخورد کرد. در پی آن حادثه، بیش از 4 هزار نفر جان خود را از دست دادند و به این ترتیب، این رویداد، مرگبارترین حادثه دریایی در زمان صلح شناخته شد.

انتهای پیام/

 

واژگونی کشتی در فیلیپین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار