واکنش وزیر دفاع چین به راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا

وزیر دفاع چین از آمریکا خواست ذهنیت جنگ سرد را رها کند و همکاری‌های نظامی خود با پکن را گسترش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع چین روز پنجشنبه در واکنش به راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا از واشنگتن خواست ذهنیت جنگ سرد خود را رها کند.

وزیر دفاع چین با انتشار پیامی اظهار کرد: «امیدوارم آمریکا ذهنیت جنگ سرد را رها کند و با نگاهی هدفمند به قوای نظامی و ارتش چین برای برقراری همکاری های نظامی با پکن در راستای حفظ صلح و ثبات منطقه و جهان بکوشد.»

وزیر دفاع چین ضمن تکرار مواضع این کشور در قبال راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا، ادعاهای مطرح شده از سوی دولت ترامپ در خصوص به چالش کشیدن قدرت آمریکا را رد کرد و گفت چین هرگز به دنبال سلطه جهانی نیست.

راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه منتشر شد که در آن از چین، روسیه، ایران و کره شمالی به عنوان تهدیدات اصلی علیه امنیت آمریکا نام برده شده بود. در این راهبرد، ترامپ، چین را عاملی برای به چالش کشیدن قدرت آمریکا خوانده بود.

ترامپ همواره چین را به اتهام اقدامات تجاری غیرقانونی مورد انتقاد قرار داده است؛ با این حال، ترامپ پس از به دست گرفتن قدرت در آمریکا به منظور همراه کردن چین در اعمال فشار بیشتر علیه کره شمالی مواضع ملایم تری در قبال پکن اتخاذ کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا، که در آن از چین به عنوان رقیب تجاری و راهبردی آمریکا نام برده شده بود، اظهار کرد: «پکن تمایل دارد با آمریکا همکاری گسترده ای برای ایجاد و تقویت روابط تجاری و اقتصادی ماندگار داشته باشد.»

 

انتهای پیام/

 

وزارت دفاع چین به راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا واکنش نشان داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار