آیت الله جمی عامل اتحاد در آبادان

حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی امروز در آبادان از مرحوم آیت الله جمی به عنوان عامل اتحاد در آبادان یاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی که در آیین نهمین سالگرد درگذشت آیت الله جمی نماینده امام  و نخستین امام جمعه آبادان در سال های دفاع مقدس سخن می گفت : افزود : فعل و قول ایت الله جمی با هم برابر بود و  همین سبب عامل اتحاد در آبادان شد.

او با بیان اینکه آبادان رشادت های این مرد زاهد را هرگز فراموش نمی کند افزود: کسی که زاهدانه زندگی نکند هرچقدر علم داشته باشد از حقیقت دین غافل است و افتخار شیعه در تاریخ این است که مجاهدانی پارسا و روحانیتی مبارز دارد.

نوه امام (ره) خدمت رسانی آیت الله جمی در موشک باران دشمن را سبب مقاومت رزمندگان اسلام در محور مقاومت و درسی بزرگ برای امروز ما دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی در بخش دیگری از سخنانش به صبوری و کم توقعی مردم خوزستان اشاره کرد و گفت: دولت ها و رهبر معظم انقلاب پیگیر مشکلات مردم خوزستان هستند.

وی افزود: مردم خوزستان یکپارچه همراه دولتها بوده اند و هر آنچه که از دستشان برآمده در اختیار هموطنان از جمله در زمینه استخراج نفت که نشان از دست و دلبازی آنان دارد.

وی با طرح این پرسش که سالها از جنگ می گذرد آیا دولتهای ما توانسته اند محرو میت ها را از بین ببرند تاکید کرد: استان خوزستان محرومیتهایی دارد که باید پیگیری شود و به سامان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی گفت: مسله کارون و احیاء آن، پاکسازی اروند ، مشکلات آب شیرین شهری ، برق و زیرساخت های شهری و محیط زیستی بویژه ریزگردها مشکلات بسیاری رابرای مردم خوزستان بوجود آورده که باید رسیدگی شود و نباید چشممان به روی مشکلات بسته شود.

وی افزود: نسبت به مسولین و انحرافات باید حساس بود، باید نقد ساختار شکنانه را کنار بگذاریم چرا که به نفع هیچکس نیست ، نقد سالم لازمه پیشرفت کشور است و باید بدانیم که مشکلات کشورمان با گفتگو و تعامل حل می شود.

یادگار امام (ره) گفت: اگر گروه هایی می خواهند اختلاف قومیتی ایجاد کنند باید بدانند ما حامی رهبر و نظام هستیم ، نواقص را می بینیم و گاهی فریاد خواهیم زد، در چه دوره ای انقدر قدرتمند بوده ایم ، اگر کشور فضای آرام نداشته باشد پیشرفت سخت تر خواهد شد.

در این مراسم امام جمعه آبادان نیز آبادان را پیشانی انقلاب خواند و افزود: مردم آبادان متحد و یکدل در حماسه ذوالفقاری طعم تلخ شکست را به بعث چشاندند و این اتحاد را آیت الله جمی بوجود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی پور گفت : اگر مردم آبادان و کارکنان پالایشگاه نبودند هیچوقت انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت و سینما رکس آتش گرفت تا انقلاب شعله ور شود و خون شهدا پایمال نشود.

 

انتهای پیام/د

حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی در آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.