خریداری بیش از هزار تن بذر باریجه در خراسان شمالی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت : امسال هزار و 200 تن بذر باریچه خریداری شده به صورت رایگان در اختیار کشاورزان استان قرار می گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، حسن وحید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی هدف از این کار را غنای مراتع استان و اقتصادی کردن این مراتع برشمرد و گفت : با توجه به شرایط، برداشت گیاهان دارویی هم متفاوت است ولی آن چه مسلم است این است که 200 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی شناسایی شده که قابلیت کشت گیاهان دارویی فراهم است .

وی با اشاره به شناسایی عرصه منابع طبیعی استان و قابلیت کشت گیاهان دارویی افزود : هم اکنون فقط نیاز به حمایت دولت و تعریف طرح مناسب دارد تا این اراضی برای کاشت به بخش خصوصی واگذار شود.

وحید با بیان این که ارزش محصولات این گیاهان در زمینه های دارویی ، بهداشتی و صنعتی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی بر بهره برداری اصولی و فنی از این گیاهان است ، تاکید کرد و گفت : با حفظ و احیای این گیاه بومی در منطقه می توان زمینه های اشتغالزایی در خصوص بهره برداری و فرآوری آن را فراهم کرد.

گفتنی است :گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع ، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

انتهای پیام/ط

خریداری هزار و 200 تن بذر باریچه برای کشاورزان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.