ثبت 118 هزار تخلف در جاده های استان همدان

مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان گفت: در هشت ماهه نخست امسال 118 هزار تخلف به ثبت رسیده است.

ثبت 118 هزار تخلف در جاده های استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری، مدیرکل حمل ونقلو راهداری استان همدان در همایش تجلیل از تلاش‌های خانواده راهداری و حمل و نقل استان همدان با اشاره به اینکه  حفظ  و بهره‌برداری از زیرساخت‌ها راه‌ها بر عهده اداره کل راهداری است افزود: در 8 ماهه نخست امسال 118 هزار تخلف  در جاده های استان توسط دوربین های  ثبت تخلف وسرعت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه موقعیت استان همدان ویژه و با 6 استان همسایه و کریدور غرب کشوراست، ادامه داد:  همدان اصلی ترین  راه ارتباطی شمال غرب کشور با جنوب کشور است.

رودباری با بیان اینکه 3.5 درصد از آزادراه و 3.9 درصد از بزرگ‌راه‌های کشور در استان همدان قرار دارد، گفت: راه و حمل و نقل در استان همدان دارایی اهمیت بسیار ویژه‌ای است که ایمنی و هوشمندسازی راه‌ها و حمل و نقل در اولویت قرار دارد.

مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان اظهار داشت: در حوزه آی تی گام های مطلوب و اساسی برداشته شده است .

رودباری به افزایش تردد ها در این مدت از سال اشاره کرد وابراز داشت: تردد در محورهای استان نسبت به به مشابه پارسال  10 درصد افزایش یافته است  و بدنبال تجهیز محورهای استان  و افزایش  دستگاه های تردد شمار هستیم.

وی با بیان اینکه سیستم‌های در محورهای استان نصب شده است که تناژهای غیرمجاز را مشخص را سرعت‌های غیرمجاز را ثبت می‌کند، یادآور شد: سامانه حمل و نقل بار در استان از اهمیت بویژه ای برخوردار است و تلاش میکنیم تمامی بارهایی که در محورهای برون شهری تردد می‌کنند با نظارت این سامانه باشند.

مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان به  نصب سیستم کنترل حمل و نقل هوشمند در محورهای استان اشاره کرد واظهار داشت:  خودروهایی که از محورها عبور می‌کنند اگر حامل بار باشند و بارنامه نداشتن باشند این سانسورها اطلاعات را خودرو را به ناجا منتقل و برای فرد جریمه صادر می‌شود.

رودباری خاطر نشان کرد:  سیستم کنترل حمل و نقل هوشمند در سال گذشته به صورت آزمایشی و امسال در سراسر کشور راه‌اندازی شده است که قصد داریم با پیگیری‌های انجام شده به زودی عملیات اجرایی نصب دو دستگاه کنترل حمل و نقل نیز در محورهای کرمانشاه به همدان و ملایر به همدان نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات انجام شده در محورهای استان با استفاده از آی‌تی نصب دوربین‌های ثبت سرعت تخلف در است، گفت: در سال‌های گذشته تعداد این دوربین‌ها 11 دوربین بود و امسال به34 دوربین رسیده است.

رودباری با بیان اینکه از 34 دوربین نصب شده در محورها 9 دوربین کد پلیس دریافت نکرده‌اند، گفت: برنامه‌ریزی‌ها در این راستا بر این است که تعداد دوربین‌های نصب شده به 66 دستگاه برسد.

مدیرکل حمل ونقل و راهداری استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته 15 دوربین هوشمند انتقال تصاویر از راه‌ها به مرکز مدیریت در محورهای استان نصب شده بود که مدیریت راه‌ها در فصل زمستان را بسیار آسان‌تر می‌کرد، بیان کرد: امسال تعداد این دوربین‌ها به 20 دستگاه رسیده و نقاط حساس و حادثه خیز استان مجهز به دوربین‌های مانیتورینگ است.

رودباری با تأکید بر اینکه در هشت ماه گذشته 46 هزار کارت معاینه فنی صادر شده است، افزود: از این تعداد 40 هزار مورد معاینه فنی اخذ کرده و 6 هزار مورد به دلیل نواقص موفق به اخذ برگه معاینه فنی نشده‌اند.


انتهای پیام/ج

نصب 66 تردد شمار در جاده های استان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.