آغاز کشت کلزا در دو هزار و 66 هکتار از اراضی کردستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از آغاز کشت کلزا در دو هزار و 66 هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: این مهم توسط 622 بهره‌بردار انجام شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمدصالح احمدی مدیر زراعت جهاد کشاورزی کردستان شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه ستاد دانه‌های روغنی و سومین جلسه ستاد زراعت استان کردستان در سنندج، گفت: گندم استراتژیک‌ترین محصول تولیدی استان بوده و امسال بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی بیش از 33هزار هکتار از اراضی آبی و 515هزار هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت این محصول می‌رود.

وی افزود: از همین محل در قالب پروژه ایکاردا ١٦ هزار و ٦٣٠ هکتار اجرایی شده است و همچنین در قالب طرح(pvs) یا مزارع مشارکتی و جدید نیز که تازه معرفی شده‌اند هفت هکتار اجرایی می‌شوند.

احمدی اظهار کرد: در قالب طرح تسریع در انتقال یافته‌های گندم دیم 145هزار هکتار از اراضی یادشده سازماندهی شده‌اند و در قالب طرح آبیاری میکرو نیز هزار و 168هکتار اجرایی خواهند شد.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به آغاز کشت کلزا در دو هزار و 66 هکتار از اراضی استان اشاره کرد و افزود: این مهم توسط 622 بهره‌بردار انجام شده و در این اراضی نیز خوشبختانه 150 هکتار به صورت پایلوت به رقم فرانسوی با نظارت شرکت اورالیس فرانسه اختصاص داده شده است.

وی همچنین از انجام 125 نمونه آزمون خاک در زمینه گندم خبر داد و افزود: بدون شک با تأمین اعتبارات بیشتر خواهیم توانست نمونه‌های بیشتری از آزمون خاک در مناطق مختلف استان انجام دهیم.

همچنین از کشت جو در 27 هزار و 200 هکتار از اراضی استان خبرداد و گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی این مقدار 28هزارو 667 هکتار است.

انتهای پیام/ د م

کشت جو در 27 هزار و 200 هکتار از اراضی استان کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.