کمک طرح های کشاورزی کمیته امداد خراسان شمالی به بحران کم آبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت:هم‌اکنون هزار و 61 طرح اشتغال کشاورزی مددجویان خراسان شمالی در حال خدمات‌دهی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح‌های کشاورزی برای توانمندسازی مددجویان، گفت: در چند سال اخیر این نهاد تمامی طرح‌های کشاورزی مددجویان را به‌صورت اصولی و متناسب با موقعیت اقلیمی استان به مرحله اجرا رسانده است.

اهرابی افزود: این نهاد در بخش توسعه طرح‌های کشاورزی در بین مددجویان با تمرکز بر گسترش روش‌های نوین آب‌رسانی قطره‌ای در باغات و یا کمک به ایجاد سد در زمین‌های کشاورزی، احداث گلخانه و همچنین تشویق مددجویان به کشت محصولات کم آب و دیمی توانسته علاوه بر توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمک شایانی به بحران کم‌آبی استان داشته باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون بحران کم‌آبی عامل تهدیدکننده مهمی در عرصه محصولات کشاورزی است، بنابراین کمیته امداد خراسان شمالی با تشویق مددجویان به سمت توسعه طرح‌های کشاورزی و کشت اصولی آن به دنبال ایجاد طرح‌های اشتغال پایدار و همچنین کمک به چرخه اقتصاد استان است.

اهرابی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات اشتغال با توجه به نوع طرح کشاورزی از 15 ‌تا 30 میلیون تومان تغییر است، افزود: مشارکت جمعی خانواده‌های مددجو در اجرای طرح‌های کشاورزی تأثیر بسزایی در کمک به چرخه فعال اقتصاد خانواده آن ها داشته است.

انتهای پیام/ط

خدمات‌دهی هزار و 61 طرح اشتغال کشاورزی به مددجویان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.