کافی شاپ در خانه؛

دسر‌هایی ساده و خوشمزه برای شب یلدا

شب یلدا (چله) فرصتی مناسب است که افراد خانواده دور هم جمع شوند، شما می‌توانید در این دورهمی‌ها از دسر‌های ساده و خوشمزه نیز استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا در این مطلب قصد داریم طرز تهیه برخی از دسر‌های خوشمزه را بیان کنیم.

مواد لازم برای تهیه ژله هندوانه 

 پودر ژله هندوانه: یک بسته

پودر ژله آلوئه‌ورا: یک بسته

شیر: یک فنجان

پودر ژله لیمو: یک بسته

شکلات چیپسی: به مقدار لازم  

طرز تهیه ژله هندوانه

ابتدا پودر ژله هندوانه را در یک لیوان آب جوش حل می‌کنیم سپس روی بخار آب یا در ماکروویو می‌گذاریم تا ذرات شکر به طور کامل حل و ژله شفاف شود؛ ژله‌ها را در لیوان‌های یک‌بار مصرف کاغذی می‌ریزیم و در یخچال قرار می‌دهیم تا ببندد؛ سپس ژله آلوئه‌ورا را در یک لیوان آب جوش حل می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا در دمای محیط خنک شود؛ پس از خنک شدن ۲ تا سه قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه می‌کنیم تا سفید شود؛ سه تا چهار قاشق غذاخوری ژله آلوئه‌ورا را را روی لیوان‌های حاوی ژله هندوانه می‌ریزیم و در یخچال می‌گذاریم. 

در مرحله بعد ژله لیمو را در یک لیوان آب جوش حل می‌کنیم و چهار تا پنج قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه و صبر می‌کنیم تا در هوای محیط خنک شود سپس چهار قاشق غذاخوری از ژله لیمو را به لیوان‌های حاوی ژله آلوئه‌ورا و هندوانه اضافه می‌کنیم و در یخچال میگذاریم تا ببندد؛ پس از یک ساعت ژله‌ها را از یخچال بیرون می‌آوریم؛ دور تا دور لیوان را با چاقو آزاد می‌کنیم و در آب ولرم می‌گذاریم تا راحت از ظرف جدا شود؛ می‌توان از قیچی آشپزخانه برای برش زدن لیوان‌ها استفاده کرد؛ ژله‌ها را در ظرف بریزید و شکلات چیپسی را به روی آن بچسبانید.

نکته: وقتی شیر را به ژله اضافه می‌کنید ژله باید سرد باشد در غیر این صورت شیر در ژله می‌برد و لخته لخته می‌شود.

دسر‌هایی ساده و خوشمزه برای شب یلدا

مواد لازم برای تهیه شکلات انار 

دانه انار یک و نیم فنجان

شکلات تلخ مرغوب آب شده ۱۵۰ گرم

نمک دریا یا نمک معمولی یک قاشق چای‌خوری

دسر‌هایی ساده و خوشمزه برای شب یلدا


  طرز تهیه شکلات انار

برای تهیه شکلات‌های اناری خوشمزه نخست یک قالب مافین ۱۲ عددی آماده کنید و داخل هرکدام یک کاغذ مافین قرار دهید؛ ته هر کاغذ یک لایه نازک دانه انار بریزید؛ شکلات آب شده را داخل قیف بریزید یا در صورت در دسترس نبودن قیف می‌توانید شکلات را داخل یک کیسه فریزر بریزید و ته آن یک سوراخ ریز ایجاد کنید؛ شکلات را به آرامی و به صورت یک ضربدر روی انار‌ها بریزید سپس لایه دیگری از انار روی آن بریزید؛ دوباره کمی شکلات رویش و پس از آن مقداری دانه انار روی شکلات انار بریزید تا حدی که قالب مافین به طور کامل پر شود؛ کمی نمک دریا یا نمک معمولی روی شکلات‌ها بریزید. قالب را به مدت حداقل یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود و خودش را بگیرد؛ این شکلات‌های اناری زیبا و خوشمزه را بلافاصله پس از بیرون آوردن از یخچال میل کنید.

نکته: اگر طعم شکلات تلخ را دوست ندارید از شکلات‌هایی با تلخی کمتر استفاده کنید.

دسر‌هایی ساده و خوشمزه برای شب یلدا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۰۱:۳۲ ۰۱ دی ۱۳۹۶
شب یلدا مگه دسر میخواد؟ همش شده بخور بخور بابا معنای باستانی یلدا بودن کنار هم شعر خواندن با بزرگترها به شادی و گپ و گفت گذروندن یاد خاطرات گذشته صحبت از ایام و حال و احوال کنونی همدیگه
آخرین اخبار