صدور مجوز صادرات تسلیحات به اوکراین از سوی وزارت خارجه آمریکا

یک مقام آمریکایی اعلام کرد وزارت خارجه این کشور مجوز صادرات تسلیحات مرگبار به کی‌یف را تایید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، یک مقام وزارت خارجه آمریکا تایید کرد واشنگتن مجوزهای صادرات تسلیحات نظامی به اوکراین را صادر کرده است.

این مقام آمریکایی با این حال گفت دولت آمریکا نه به طور مستقیم تسلیحات دفاعی به اوکراین فروخته و یا واگذار کرده و نه احتمال انجام این اقدام را رد می‌کند.

این مقام آمریکایی روز چهارشنبه در گفتگو با اسپوتنیک گفت: «وزارت خارجه مجوز صادرات تجاری سطح محدودی از تسلیحات کوچک و سبک از جانب تولیدکنندگان آمریکایی را صادر کرده است.» وی افزود: «ما هرگز سیاستی اتخاذ نکرده ایم که چنین معاملات تجاری را محدود کند. آمریکا درخواست‌ها برای صدور مجوز صادرات و فروش را به صورت موردی بررسی می‌کند و این مسئله نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.»

رسانه‌های آمریکایی پیش از این روز دوشنبه اعلام کرده بودند وزارت خارجه آمریکا برای نخستین بار فروش تسلیحات مرگبار دفاعی به اوکراین را تایید کرده است. واشنگتن پست گزارش داد وزارت خارجه آمریکا فروش تسلیحاتی به ارزش 41.5 میلیون دلار از تسلیحات، مهمات و قطعات مختلف به اوکراین را تایید کرده است.

در اوایل ماه دسامبر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، لایحه بودجه دفاعی کشورش را به امضا رساند و به این ترتیب، اختصاص 700 میلیارد دلار سرمایه به وزارت دفاع این کشور را تایید کرد. سفارت اوکراین در آمریکا اعلام کرد امضای بودجه نظامی آمریکا، فروش تسلیحات آمریکایی به کی‌یف را ممکن کرده است.

روز چهارشنبه، کانادا نام اوکراین را در لیست کشورهای مجاز برای صادرات تسلیحات اتوماتیک قرار داد. این مسئله به اتاوا اجازه می‌دهد پس از کسب مجوز از وزارت خارجه کانادا، تسلیحات مختلفی را به کی‌یف بفروشد.

اوکراین که 3 سال است شاهد درگیری‌های نظامی در منطقه جنوب شرقی خود بوده است، بارها از آمریکا درخواست دریافت تسلیحات کشنده و غیرمرگبار کرده است. روسیه بارها نسبت به برنامه‌ها به منظور مسلح کردن اوکراین هشدار داده و اعلام کرده است این اقدام می‌تواند تنش‌ها در شرایط دنباس را تشدید کند.

انتهای پیام/

 

فروش تسلیحات آمریکایی به اوکراین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار