طرز تهیه انار پلو شب یلدا

برای شام شب یلدا معمولا غذاهایی مثل انار پلو آماده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر ساله ایرانیان در بلندترین شب سال رسم بر این دارند تا دورهم جمع شوند و شب نشینی داشته باشند و سفره های خود را با مواد خوراکی خاصی از جمله انار، هندوانه، آجیل و خشکبار و سبزی پلو و ماهی مزین کنند.

برای شام شب یلدا معمولا غذاهایی مثل انار پلو، سبزی پلو با ماهی و زرشک پلو و … پخته می شود تا جشن و دورهمی شب یلدا کامل تر شود.

به مناسبت شب یلدا طرز تهیه انار پلو را آماده کرده ایم.

 

طرز تهیه انار پلو شب یلدا

 

مواد لازم برای  تهیه انار پلو شب یلدا

برنج 2 لیوان
دانه انار 1 لیوان
سینه مرغ 2 عدد
گشنیز خرد شده 1 لیوان
پیاز 2 عدد
خلال پسته نصف لیوان
زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری
نمک مقدار لازم

طرز تهیه انار پلو شب یلدا

سینه های مرغ را به همراه 1 عدد پیاز، کمی زردچوبه، نمک و دو لیوان آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزند. سینه های مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

برنج را 30 دقیقه قبل از پخت خیس کنید. برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نرم شود. سپس آبکشی نمایید (زمانی باید برنج را آبکش کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت می فشارید، اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد).

 

طرز تهیه انار پلو شب یلدا

در یک قابلمه یک عدد پیاز را تفت بدهید و بعد مرغ و سپس دانه انار و گشنیز را اضافه کنید. خلال پسته را در آخر کمی تفت بدهید و لابه لای برنج بریزید و در آخر روی برنج زعفران آب کرده بریزید و مقداری هم برای تزیین روی آن بگذارید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.