در بحبوحه اختلافات مقامات بلندپایه انگلیس و آمریکا؛

ترامپ در فوریه سال آینده میلادی به انگلیس سفر می‌کند

گزارش‌ها حاکی است رئیس‌جمهور آمریکا قصد ندارد در سفر آینده خود به انگلیس، با ملکه الیزابت دیدار کند.

ترامپ در فوریه سال آینده میلادی به انگلیس سفر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به ترزا می، نخست وزیر انگلیس، گفته است در اوایل سال آینده میلادی به انگلیس سفر خواهد کرد اما قصد دیدار با ملکه الیزابت را ندارد. گفته می‌شود سفر ترامپ به انگلیس ممکن است با برگزاری تظاهرات مردمی روبرو شود.

این اقدام که از آن به عنوان «سفر کاری» یاد شده است در ماه فوریه انجام خواهد شد. ترامپ قصد دارد در این سفر با ترزا می دیدار کند و سفارت جدید یک میلیارد دلاری آمریکا در لندن را بگشاید. با این‌ حال، گفته می‌شود این سفر رسمی رئیس جمهور آمریکا به انگلیس نخواهد بود و به همین دلیل، ملاقات وی با ملکه نیز در برنامه این سفر قرار نگرفته است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که احتمال سفر رسمی ترامپ به انگلیس، ماه‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود. گزارش‌ها حاکی است نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با یکدیگر تلفنی مکالمه کرده اند.

در هفته‌های گذشته و پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا چند ویدیوی اسلام‌هراسانه که پیشتر از جانب رئیس یک حزب راست‌گرای افراطی انگلیسی در صفحه کاربری توییتر خود منتشر کرده بود، بازنشر کرد، جدالی لفظی میان دو مقام بلندپایه انگلیس و آمریکا پدیدار شد.

ترزا می در واکنش، گفت اقدام ترامپ «نادرست» بوده است. ترامپ نیز در پاسخ به نخست وزیر انگلیس، اظهارات تندی را در صفحه کاربری خود در توییتر علیه وی بیان کرد. وی در این پیام نوشت بهتر است نخست وزیر انگلیس به مسئله تروریسم در کشور خود و نه فضای مجازی، تمرکز کند. ترزا می نیز در مقابل اعلام کرد به ندرت به فضای مجازی سر می‌زند و با این اظهارات خود، به نوعی به اعتیاد رئیس جمهور آمریکا به استفاده از توییتر اشاره کرد.

مقامات بلندپایه دو کشور همچنین درباره مسئله شرکت آمریکایی بوئینگ و شرکت انگلیسی «بمباردیر» با یکدیگر اختلاف دارند. پس از آنکه بوئینگ شرکت بمباردیر را به حمایت شدن نامنصفانه از جانب دولت کانادا متهم کرد، ترزا می از ترامپ درخواست کرد در این پرونده دخالت کند. ترامپ از انجام این اقدام خودداری کرد و پس از آن، آمریکا تعرفه‌های وارداتی بسیار بالایی بر هواپیماهای ساخت شرکت بمباردیر وضع کرد. این مسئله اشتغال هزاران کارمند این شرکت را به خطر انداخته است.

در صورتی که فعالیت شرکت بمباردیر، شرکت بزرگ واقع در ایرلند شمالی، متوقف شود، مقامات آن مجبور خواهند شد بسیاری از کارمندان خود را تعدیل کنند. این مسئله، توافق شکننده ترزا می با متحدان عضو حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی در پارلمان انگلیس را به خطر خواهد انداخت.

ترزا می همچنین یکی از منتقدان تصمیم تازه ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است. انگلیس این اقدام را برای حصول راه حل تشکیل دو کشور مستقل، تهدیدآمیز می‌داند.

پیش از این، بیش از یک میلیون نفر از شهروندان انگلیسی، طوماری را امضا کردند و در آن درخواست کردند سفر رسمی رئیس جمهور آمریکا به انگلیس لغو شود. این مسئله موجب شد گمانه‌زنی‌هایی درباره برگزاری بزرگترین تظاهرات اعتراضی در انگلیس از زمان جنگ عراق مطرح شود. در آن هنگام، نزدیک به یک میلیون شهروند انگلیسی در لندن دست به تظاهرات زده بودند.

انتهای پیام/

 

سفر ترامپ به انگلیس در فوریه سال آینده میلادی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار