سلطانی فر: اعتبارهای مالی لازم برای حمایت از تیم ملی برآورده می شود/در ورزش باید شفاف سازی صورت گیرد

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت باشگاه ها و تیم ملی صحبت کرد.

سلطانی فر: اعتبارهای مالی لازم برای حمایت از تیم ملی برآورده می شود/در ورزش باید شفاف سازی صورت گیردبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوانسلطانی فر با حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال گفت:تشکر می کنم از حضور شما عزیزان در مجمع و باید روندی که در سال های اخیر درباره رشد و پیشرفت فوتبالمان شکل گرفته است با همگرایی تداوم یابد. اگر موفقیتی است مرهون زحمات تک تک افراد فعال در باشگاه ها، سازمان تیم های ملی و بخش های مختلف و رسانه هاست.کسب عنوان فدراسیون برتر آسیا را که در رقابت با کشورهای صاحب هزینه بدست آمد تبریک می گویم.

به عنوان تنها فدراسیون پنج ستاره جهان و فدراسیون های برتر انتخاب شدیم

او ادامه داد: تلاش تمام عزیزان سبب شد به عنوان تنها فدراسیون پنج ستاره جهان و فدراسیون های برتر انتخاب شویم. قهرمان شدن سخت است اما حفط آن دشوار تر است. با توجه به افتخارهای که در سال های اخیر فوتبال کشورمان کسب کرده سطح توقعات مردم بالا رفته و این‌امر بار مسئولیت ها را بیشتر می کند. باید با تلاش و همگرایی بیشتر مسیر رشدمان را ادامه دهیم. با توجه به شرایط موجود باید ساماندهی ، ساختارسازی و شفاف سازی گسترده ای را در فوتبال پایه، تقویت مربیان مجرب، استعداد یابی و تبدیل تیم‌ها به باشگاه ها انجام دهیم و به سمت تداوم موفقیت ها برویم.

وزیر ورزش و جوانان افزود:تیم ملی در کنار صعود مقتدرانه لیاقت زیادی هم دارد. گروه ما دشوار است اما اگر آن‌را با سایر دوره ها مقایسه کنیم متوجه می شویم ما در جام جهانی ۱۹۷۸ هم با توجه به گروه سختمان و اینکه برای اولین بار راهی این‌رقابت ها شده بودیم نتایج خوبی گرفتیم. در جام جهانی ۱۹۹۸ هم نتایج خوبی رقم خورد و نخستین بردمان را کسب کردیم. اکنون تیم ملی تجربه ۴ دوره جام جهانی را دارد.

او ادامه داد: ملی پوشان و مربیان ما همیشه حماسه سازی کرده اند و با توجه به برنامه ریزی هایی که برای بازی های تدارکاتی و اردوهای تیم ملی درنظر گرفته شده است می توانیم به موفقیت برسیم.تمام اعتبارهای مالی لازم برای حمایت از تیم ملی برآورده می شود.

برای حفظ سهمیه تیم های ایرانی در آسیا با شرایط و ضوابط خاصی از سوی AFC مواجه شدیم

سلطانی فر بیان کرد: برای حفظ سهمیه تیم های ایرانی در آسیا با شرایط و ضوابط خاصی از سوی AFC مواجه شدیم و لازم‌ بود در زمان محدودی نسبت به اصلاح ساختار باشگاه ها و شفاف سازی های مالی اقدام کنیم. به شدت در این زمینه تهدید می شدیم و حدود ۴۵ روز جلسات مختلفی برگزار کردیم تا چهار باشگاه سهمیه خود را حفظ کنند. باید این روند تداوم یابد تا در سال های آتی چنین دغدعه هایی نداشته باشیم وضعیت مالکیتی، مالی، حسابرسی و درآمدزایی مالیاتی باشگاه ها باید مشخص باشد.چراکه وضعیت عجیبی به وجود آمده است. با توجه به اینکه باشگاه حسابرسی مالیاتی و تکمیل اظهار نامه انجام‌نداده بودند اداره مالیات برای آنها مالیات علی الراس حساب کرده است اما تکلیف مالیات های سایر باشگاه های لیگ برتری هم مانند این چهار تیم مشخص شود.

ناپاکی را از فوتبال برطرف کنیم

او ادامه داد: در ارتباط با مجمع هم یکی از نکات مهم را بگویم که با نقش حاکمیتی که در فوتبال داریم، باید به گونه ای عمل کنیم که مشکلات را در زمانی کوتاه حل کنیم. برخی زد و بندها و مشکلات وجود دارد که نگران کننده است و با توجه به جایگاهی که داریم باید با اقدامات  آنها را برطرف کنیم و شرایط را به وجود آوریم که ناپاکی را از فوتبال پاک کنیم و به کمک همه شما هم نیاز داریم. در رنکینگ فیفا مدت هاست در رده نخست آسیا قرار داریم و باید تلاش کنیم تا وضعیت مان بهتر شود. در توسعه اقتصاد هم باید از حامیان مالی و بخش خصوصی استفاده کنیم و ما نیز از آنها حمایت می کنیم.

سلطانی فر ادامه داد: باید امتیت سرمایه گذار را فراهم کنیم تا مشکلات برطرف شود.زمانیکه تراز مالی باشگاه های بزرگ را می دیدم متوجه شدم آنها از راه های مختلفی به درآمد می رسند.

باید از حاشیه سازی پرهیز کرد

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد:باید از حاشیه سازی و جنجال سازی پرهیز کنیم تا حامیان مالی بتوانند با حضور در ورزش به رشد آن کمک کنند.باید در بخش های مختلف فدراسیون شفاف سازی شود. همانگونه که رئیس جمهور اعلام‌کرد بودجه کشور به حدی شفاف است که مردم می توانند نسبت به آن‌انتقاد سازنده کنند. در ورزش هم‌باید شفاف سازی های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار