تلاش ژاپن و کره جنوبی برای متقاعد کردن چین در اعمال فشار بر کره شمالی

وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد با کره جنوبی برای متقاعد کردن چین در اعمال فشار بر پیونگ یانگ به توافق رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی ان بی سی، «تارو کونو»، وزیر خارجه ژاپن روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: ژاپن و کره جنوبی، چین را متقاعد کرده اند که برای متوقف کردن برنامه های هسته ای کره شمالی، فشار بیشتری بر پیونگ یانگ اعمال کند.

وی پس از گفتگو با وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد: چین در حال حاضر بر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی پایبند بوده است؛ اما باید اقدامات بیشتری را هم انجام دهد. ما بر ضرورت اعمال فشار بیشتر علیه کره شمالی به توافق رسیدیم.

ژاپن و کره جنوبی در تلاش هستند همکاری های دوجانبه برای مقابله با برنامه های هسته ای کره شمالی را تقویت کنند. آمریکا هم تاکنون بارها بر چین برای قطع تجارت و روابط دیپلماتیک با کره شمالی اعمال فشار کرده است.

کره شمالی حدود یک ماه پیش پس از دو ماه وقفه، یک موشک بالستیک را با موفقیت آزمایش کرد. پیونگ یانگ اعلام کرده است که هم اکنون این توانایی را دارد که هر نقطه از خاک آمریکا را هدف قرار داد. تنشها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ، اقدامات تحریک آمیز آمریکا نزدیک شبه جزیره کره و لفاظی های دونالد ترامپ در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است. دونالد ترامپ تاکنون بارها کره شمالی را تهدید به نابودی کرده است.


انتهای پیام/

درخواست ژاپن و کره جنوبی از چین برای اعمال فشار بیشتر به کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار