آکسفام: وضع انسانی در یمن بحرانی است

موسسه خیریه آکسفام در گزارش جدید خود هشدار داد با تداوم تجاوز عربستان سعودی و همپیمانانش به یمن، وضع انسانی در این کشور بحرانی‌تر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی لالیبر فرانسه، آکسفام وضع انسانی در یمن را در هزارمین روز تجاوز به این کشور بحرانی دانست.

موسسه خیریه آکسفام در گزارشی -که روز سه‌شنبه منتشر شد- اعلام کرد طی هزار روز جنگ در یمن، 5 هزار و 300 تن کشته شدند و 22 میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه فوری نیازمندند. صد‌ها هزار نفر نیز به وبا مبتلا شدند تا یک رکورد غم‌انگیز جهانی به ثبت برسد.

روز سه‌شنبه هزارمین روز تجاوز نظامی به یمن بود که در بیست و نهم ماه مارس سال 2015 (شش فروردین 94) از سوی عربستان سعودی و همپیمانانش آغاز شد. از زمان محاصره یمن از سوی ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی، پس از اولین حمله موشکی نیروهای یمنی به ریاض در اوایل ماه نوامبر، ارسال کمک‌های بشر دوستانه به یمن دشوارتر شده است.

آکسفام در بخشی دیگر از گزارش خود اعلام کرد: شاهد نگرانی کشورهایی، چون آمریکا و انگلیس از تداوم جنگ هستیم حال آنکه این کشور‌ها با فروش سلاح از ادامه کشتار حمایت می‌کنند.


انتهای پیام/

هشدار آکسفام درباره بحرانی‌تر شدن وضع انسانی در یمن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار