مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ؛

افزایش تعداد روزهای همراه با گرد و غبار در قم

امسال تعداد روزهای همراه با گرد و غبار در استان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد البته باید ذکر کرد که منشا گرد و غبار در قم، داخلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛   تورج همتی ،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به نقش نیروگاه حرارتی شهر قم در آلودگی هوای این شهر اظهار کرد: با وجود اینکه این نیروگاه اکنون گاز طبیعی مصرف می‌کند، اما به هر حال مصرف گاز طبیعی ذرات معلق تولید می‌کند و این گونه نیست که نیروگاه حرارتی شهر قم دیگر آلودگی نداشته باشد.

 

وی ادامه داد: امسال تعداد روزهای همراه با گرد و غبار در استان قم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد، منشا گرد و غبار در استان، داخلی است و وقوع این پدیده به دلیل نفوذ آب شور به آب شیرین است که موجب شده است دشت‌ها و جنگل‌های کویری در استان قم آسیب زیادی ببینند و پوشش گیاهی در دشت‌های استان به شدت آسیب دیده، همچنین کشاورزی در دشت‌های قم کاهش پیدا کرده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: تامین حق آبه زیست محیطی برای استان می‌تواند مشکل گرد و غبار در قم را حل کند. با تامین این حق آبه، کسری آب در استان جبران و تالاب‌های قم مرطوب می‌شود و شرایط فرسایش بادی کمتر رخ می‌دهد، از نظر منابع طبیعی، کشاورزی و اقلیمی به دلیل قطع حق آبه در استان قم کمبود داریم.

 

همتی در پایان با اشاره به اهداف سازمان محیط زیست اظهار کرد: یکی از اهداف این سازمان گسترش صنایع دوستدار محیط زیست همچون بوم گردی است و این صنایع به ترویج محیط زیست در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند. به توسعه بوم گردی در استان قم علاقه مندیم و این صنعت در چند نقطه استان در حال اجرایی شدن است و ما نیز از هر اقدامی برای ترویج بوم گردی در قم حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ت

حمایت از ترویج اقدامات بوم گردی استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار