معاون پژوهشی دانشگاه تهران خبر داد؛

عزم جدی دانشگاه تهران برای برخورد با متخلفان علمی

رحیمیان گفت: دانشگاه تهران با هرگونه تخلف و سرقت علمی برخورد جدی خواهد داشت و در این زمینه ملایمتی نشان نمی‌دهد.

عزم جدی دانشگاه تهران برای برخورد با متخلفان علمیمحمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص سرقت‌های علمی گفت: ســرقت علمی پديده‌ای اســت كه در ســال‌های اخير در ايران مطرح شــده است اما در دنيا ســابقه بيشــتری دارد علت اين امر نيز نو بودن بحث تحقيقات و مقاله نويســی در کشورمان است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه سرقت های علمی در دانشگاه های بزرگ نظیر دانشگاه تهران زیاد شایع نیست به طور مثال در سال گذشته در 50 درصد پرونده‌ها این مشکل به دلیل سهل انگاری اساتید بوجود آمده است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر چنین مواردی برای اساتید این دانشگاه گزارش نشده است بنابراین راه حل برطرف کردن این مشکل آگاه سازی و فرهنگ سازی مناسب است.

رحیمیان تصریح کرد: باتوجه به سیاست های دانشگاه تهران برای مبارزه با سرقت علمی، کمیته تخلفات پژوهشی در این دانشگاه فعال شده است و گمان می کنم در دو، سه سال آینده تخلفات پژوهشی ما به حداقل و یا صفر خواهد رسید.

وی بیان کرد: تا زمانی که اساتید راهنما توجه کامل به پایان نامه و رساله‌های خود نداشته باشند و توجه ویژه ای به این امر نکنند این مسئله در کشورمان وجود دارد.

تصویب قانون برخورد با تخلفات علمی

 معاون پژوهشی دانشگاه تهران اضافه کرد: در حال حاضرمجلس قانون برخورد با تخلفات علمی را  تصویب کرده و اجرایی خواهد شد ولی راه اصلی این است که اساتید توجه و راهنمایی های لازم را اعمال کنند.

رحیمیان افزود: ما باید با راهنمایی اساتید، تخلفات علمی را به طور کامل ریشه کن کنیم زیرا درکشوری زندگی می‌کنیم که اخلاق مداری در آن حرف اول را می‌زند. بنابراین ما با جهت‌دهی توجهات و آگاهی سازی‌ها، می‌توانیم این معضل را ریشه کن کنیم.

وی یادآورشد: عزم دانشگاه تهران برای برخورد با متخلفان جدی است و با هرگونه تخلف علمی به جدیت برخورد خواهد شد..

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.