معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان گفت:

عزم بنیاد نخبگان برای بازگشت استعدادهای درخشان به کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: در دو سال گذشته با فراهم آوردن امکانات ، 800 ایرانی محصل در دانشگاه های دنیا به کشور بازگشته اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد صالح ترکستانی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان در آئین تکریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته با فراهم آوردن امکانات 800 ایرانی محصل در دانشگاه های دنیا به کشور بازگشته اند، اظهار کرد: حضور چهار نفر از این افراد که در دانشگاه های برتر دنیا در حال تحصیل بوده اند، در دانشگاه تبریز انقلاب علمی و فکری خوبی ایجاد کرده است.

وی گفت : وظیفه بنیاد ملی نخبگان فقط پوشش صد نفر نخبه نیست بلکه باید یاری رسان فکری همه دستگاه ها و بخش های جامعه باشد.

وی اضافه کرد: بنیاد ملی نخبگان در سراسر کشور در مجموع 280 نیرو دارد که سیاست بر بومی گزینی نیروها در منطقه و خدمت هر یک از نخبگان در استان محل تولد خود است.

ترکستانی افزود: با اشاره به اینکه ردیف استخدامی بنیاد ملی نخبگان همانند ردیف استخدامی وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی بوده و در جذب نخبگان برای بازگشت به کشور به هیچ عنوان محدودیتی وجود ندارد، از ایرانی های نخبه فعال خارج از کشور دعوت کرد تا با حضور در وطن منشاء خدمت شوند.

محمد صالح ترکستانی افزود : از تعداد 800 ایرانی که به کشور بازگشته اند، 265 نفر از آن ها در صد دانشگاه برتر دنیا مشغول به تحصیل بوده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان از ماموریت های اصلی بنیاد نخبگان را پیگیری طرح شهاب ذکر کرد و توضیح داد: در این طرح دانش آموزان و کودکان در دورترین نقاط نیز پایش شده و استعدادهای آن ها شناسایی می شود.

مجید پورعیسی رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی نیز در این آئین با بیان اینکه تحقق 50 درصد از وظایف نخبگان در جامعه تحول آفرین است، گفت: شناسایی نخبگان، کمک به فراهم کردن دسترسی نخبگان به انتقال فناوری، کشف و پرورش استعدادهای علمی، حمایت از نخبگان برای تحقق کارآفرینی و کمک به حضور نخبگان در همایش های ملی و منطقه ای از وظایف بنیاد ملی نخبگان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه در آمد خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین تر است، تصریح کرد: نخبگان با ارائه ایده و راهکار برای ارتقای سرانه درآمد و ثروت آفرینی کمک کنند و در این راستا از کمترین حمایتی دریغ نمی شود.

پورعیسی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی خانه نخبگان است و هر فکر وایده برتری که نیاز باشد به مرحله اجرا درآید این سازمان حمایت می کند.

در این آئین ضمن قدردانی از خدمات محمدباقر مقدسی، مهدی قاسمی فرد با حکمی از سوی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، به سمت رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی منصوب شد.

انتهای پیام/آ

تکریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.