پارلمان اروپا:

هند بزرگترین حامی مالی افغانستان است

پارلمان اروپا در گزارشی از هند به عنوان بزرگترین حامی مالی افغانستان یاد کرد.

هند بزرگترین حامی مالی افغانستان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان اروپا در گزارشی از هند به عنوان بزرگترین حامی مالی افغانستان یاد کرد.

پارلمان اروپا نوشت: دهلی نو از قدرت نرم برای بازسازی افغانستان که در همسایگی آن قرار دارد و امنیت دو کشور به هم گره خورده است، استفاده می کند.

بر اساس این گزارش، هند از زمان سقوط طالبان در سال 2001 در جهت انجام انجام طرح های بزرگ اقتصادی و بازسازی برای همسایه شمال غربی خود اقدام کرده و تاکنون بیش از 3 میلیارد دالر به افغانستان کمک مالی نموده است.

گزارش پارلمان اروپا حکایت از آن دارد که هند برای ساخت بیش از 200 مدرسه در افغانستان، بورسیه بیش از یک هزار دانشجوی افغانی و فراهم کردن امکان آموزش بیش از 16 هزار دانشجوی افغانی در هند تلاش کرده است.

بر اساس گزارش پارلمان اروپا، هند همچنین در ساخت زیرساخت های ضروری مانند احداث بیش از 4 هزار کیلومتر جاده، سد سلما، خطوط انتقال برق و ساختمان مجلس افغانستان شرکت کرده است.

این گزارش همچنین به نقش هند در تامین تجهیزات نظامی برای ارتش افغانستان و همچنین آموزش هزاران نیروی پلیس و نظامی افغانستان که به افزایش توانایی سازمان های امنیتی افغانستان منجر شده است، اشاره کرده است.

در سال های اخیر هند و افغانستان روابط راهبردی خود را گسترش داده اند. ارزش تجارت دو جانبه دو کشور در سال های اخیر به 200 میلیون دلار رسیده است.

هند قصد دارد با مشارکت توسعه بندر چابهار تجارت خود را با افغانستان بدون نیاز به پاکستان گسترش دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار