رئیس فدراسیون سوارکاری:

احداث باشگاه سوارکاری در بیشتر استانها احداث

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت:دراکثر استان های کشور باشگاه های بزرگ سوارکاری در حال احداث است.

احداث باشگاه سوارکاری در بیشتر استانها احداثبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در جمع اعضای هیات سوارکاری استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر رقابت خوبی بین بخش خصوصی برای احداث باشگاه های سوارکاری ایحاد شده است.

وی اضافه کرد: ورزش سوارکاری نسبت به رشته های دیگر سرانه عمرانی ندارد و در استان ها زیرساخت های لازم از سوی مسئولان در این ورزش ایجاد نشده است.

رئیس فدراسیون سوارکاری بیان کرد: البته بخش خصوصی در این حوزه فعال ظاهر شده و مجموعه های سوارکاری استاندارد را با الگوبرداری مناسب در سایر استان ها احداث می کند.

خلیلی با اشاره به اینکه هم اینک 300 باشگاه سوارکاری در کشور وجود دارد گفت: بیش از 20 هزار راس اسب در سطح کشور توسط مردم پرورش و فعالیت ورزشی دارند که این تعداد اسب بدون کمک اداره ها و فدراسیون پرورش و در امور ورزشی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار طبق مجوزهای صادر شده 2 بانوی سوارکار به مسابقات آسیایی اعزام می شوند ادامه داد: به طور قطع این اعزام ها و حضور در رقابت های برون مرزی سبب می شود مردم و بخش خصوصی رغبت بیشتری برای حضور در سوارکاری داشته باشند.

رئیس فدراسیون سوارکاری با تمجید از عملکرد سوارکاری همدان گفت: همدان یکی از استانهای فعال و صاحب نام در سوارکاری کشور است و عملکرد مسئولان ورزش همدان و نیز هیات سوارکاری این استان قابل تقدیر است.

خلیلی یادآور شد: سوارکاری همدان به نام خانم قراگزلو قرین شده است و این استان از قدیم مهد پرورش اسب اصیل ایرانی بود.

وی از رئیس هیات سوارکاری همدان خواست به دنبال پرورش مدیران و میدان دادن به نیروهای جوان باشند تا مجمع انتخاباتی بعدی با حضور کاندیدای بیشتری برگزار شود.

رئیس فدراسیون سوارکاری افزود: سوارکاران همدانی همواره در مسابقات داخلی و خارجی حضوری فعال دارند و خوشحالم که توجه ویژه ای به توسعه این ورزش در استان همدان شده و آقای برقعی در ریاست این هیات ابقا شده است.

خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری کشور برای حضور در مجمع انتخابات هیات سوارکاری همدان به این شهر سفر کرده بود.

انتهای پیام/ب

همدان یکی از استانهای فعال و صاحب نام در سوارکاری کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.