سامانه ژورنال یاب ایران رونمایی شد

سامانه ژورنال یاب ایران در مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری رونمایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد جواد دهقانی رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اشاره به رونمایی سامانه ژورنال یاب ایران گفت: این سامانه ابزاری جدید برای کمک به محققان، اساتید و دانشجویان است تا به موازات نگارش مقالات علمی در حوزه‌های موضوعی مختلف به شناسایی مجلات مرتبط با موضوع مقاله خود بپردازند.

وی تصریح کرد: سامانه ژورنال یاب ایران به نویسندگان این امکان را می‌دهد تا مناسب‌ترین ژورنال در حوزه موضوعی مقاله تازه نگاشته شده خود را، در مجموعه ژورنال‌های معتبر ایران بیابند.

محمد جواد دهقان بیان کرد: در این سامانه عنوان و چکیده مقاله نوشته شده در فیلد‌های مربوطه وارد می‌شود و در مدت زمانی کوتاه فهرستی از ژونال‌های ایرانی مرتبط با مقاله نگارش یافته، معرفی و ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در فهرست ارائه شده متغیرهایی، چون ضریب تاثیر، وضعیت رتبه، پایگاه‌های نمایه کننده، وضعیت انتشار آخرین شماره، موضوعات اصلی و فرعی و حوزه موضوعی ژورنال نیز در اختیار محقق قرار می‌گیرد که او را در انتخاب ژورنال یاری می‌رساند.

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: این سامانه از طریق وبگاه مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری به آدرس www.ricest.ac.ir و به صورت رایگان قابل دسترسی است.

دهقانی اضافه کرد: برای استفاده، پس از بازکردن وبگاه رایسست لازم است از منوی «پیوند‌های سریع» در سمت راست وبگاه، بر روی گزینه «سامانه ژورنال یاب «RICeST» کلید زده شود.

وی اظهار کرد: در صورت تمایل به اتصال مستقیم به سامانه نیز می‌توان از طریق آدرس http://journalfinder.ricest.ac.ir اقدام کرد.

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری افزود: تاکنون مشابه این سامانه توسط برخی از ناشران بزرگ خارجی مانند الزویر، اشپرینگر، ابسکو با هدف معرفی ژورنال‌های مناسب به نویسندگان برای چاپ مقالات انگلیسی ارائه شده است.

انتهای پیام/ن

رونمایی از سامانه ژورنال یاب ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.