امیری خامکانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

بررسی نحوه اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در کمیسیون انرژی

عضو کمیسیون انرژی از بررسی قانون اصلاح الگوی مصرف در این کمیسیون خبر داد.

بررسی نحوه اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در کمیسیون انرژیحسین امیری خامکانی عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: گزارشی از نحوه اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در این نشست قرائت شد.

وی تصریح کرد: این قانون در سال 89 بعد از آنکه مقام معظم رهبری آن سال را با عنوان الگوی مصرف نامگذاری کردند تصویب شد که متاسفانه تا کنون به صورت کامل اجرا نشده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان تاکید کرد: بخش‌هایی از این قانون مشمول دستگاه‌ و وزارتخانه‌های مختلفی مانند نفت، نیرو و صنایع می‌شود.

امیری خامکانی اظهار کرد: احکامی هم از این قانون درباره وظایف وزارت راه و شهرسازی، صداو سیما، خودروساز‌ها و ... بوده است که این احکام هم متاسفانه اجرا نشده، لذا قرار شد این گزارش بیشتر بررسی شده تا در نهایت به هیأت رئیسه مجلس ارسال شود.

عضو کمیسیون انرژی بیان کرد: موضوع موتور سیکلت‌های برقی هم در این نشست با حضور مسئولانی از وزارتخانه‌های نفت، نیرو و همچنین ساتنا شهرداری، وزارت صنایع و معادن، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: استفاده از موتور سیکلت‌های برقی در کاهش آلودگی بسیار اثرگذار است، لذا قرار شد با استفاده از راهکارهای مختلف موتورهای کاربراتوری را به برقی تبدیل کنند.

عضو کمیسیون انرژی بیان کرد:‌ بر این اساس در بودجه سال 97 این موضوع ذکر خواهند شد، تا بتوانیم با تولید موتور سیکلت‌های برقی در کاهش آلودگی کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار