جشن تولد هنرمندان متولد پاییز برگزار شد/ تقدیر هنرمندان پیشکسوت از علی مرادخانی

در مراسم جشن تولد هنرمندان پیشکسوت، از زحمات علی مرادخانی تجلیل شد.

/به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد پاییز (مهر، آبان، آذر) با حضور حسینی معاون هنری جدید وزارت ارشاد، علی مرادخانی معاون سابق معاون هنری، هوشنگ توکلی، محسن علی اکبری، اصغر همت، جلیل فرجاد، عزت الله مهرآوران، سید عباس عظیمی و جمعی از هنرمندان روز سه شنبه ۲۸ آذر در باغ زیبا برگزار شد.

سید عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این مراسم گفت: از همه عزیزان و هنرمندان که در این جشن حضور دارند، تشکر می‌کنم. متاسفانه ما برنامه‌ریزی کرده بودیم و نتوانستیم زمان جشن را تغییر دهیم. به همین دلیل برخی هنرمندان به خاطر آلودگی هوا در این مراسم حضور پیدا نکردند.

وی ادامه داد: این مراسم برای ما تکراری نمی‌شود و هر گلی یک بویی دارد. به تازگی ۷۴۰ هنرمند از طریق شورای ارزشیابی هنرمندان عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت شدند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان در خصوص کمک هنرمندان پیشکسوت به زلزله‌زدگان اظهار داشت: خوشبختانه ۱۴ کانکس به همت خود پیشکسوتان خریداری و ۱۰ کانکس آن در محله فرهنگیان سرپل ذهاب نصب شده است. قرار است با حضور چند پیشکسوت به کرمانشاه سفری داشته باشیم.

عظیمی افزود: با خرید ساختمان جدید موسسه مباحث و جلسات تخصصی درباره هنر را برگزار خواهیم کرد؛ ولی هنوز به دلیل نداشتن سیستم حفاظتی نمی توانیم نمایشگاه هنری برپا کنیم. امیدوارم با حل این مشکل بتوانیم از تجارب گران‌سنگ این هنرمندان استفاده کنیم.

سپس حسینی معاون هنری وزارت ارشاد گفت: در ماه‌های اول فعالیت تکلیف من شنیدن است. خوشحالم که در کنار شما عزیزان هستم.

در ادامه مراسم، علی مرادخانی معاون هنری پیشین ارشاد گفت: سپاسگزار محبت شما هنرمندان هستم. خوشبختم که از معاونت هنری عاقبت به خیر بیرون رفتم و اتفاق خوبی رخ داد. دوست عزیزم آقای حسینی این سمت را قبول کردند و خوشبختانه تلاش هایمان بر باد نخواهد رفت.

وی ادامه داد: آقای حسینی از دوستان خوب من هستند. من بعد از پایان دولت یازدهم، زمزمه‌های رفتنم را پیش انداختم و آقای حسینی را برای حضور در این سمت پیشنهاد دادم.

مرادخانی بیان کرد: زمانی که ایشان سمت را قبول کردند، بسیار خوسحال شدم. یکی از آرزوهایم این است هنرمندانی که سالها تلاش کردند، جایی برای خود داشته باشند. خوشحالم این موسسه برای آنها بنیان نهاده شد و آنها می توانند فعالیت خود را در این مجموعه ادامه بدهند.

وی افزود: من در شهرداری هم هر کمکی لازم باشد، انجام می‌دهم تا زندگی و فعالیت هنرمندان باشکوه‌تر باشد؛ با غرور بتوانند زندگی کنند. هیچ کشوری را با بزرگراه های خود نمی شناسند بلکه این هنرمندان هستند که کشور را به دنیا معرفی می کنند.

در این مراسم به پاس زحمت های علی مرادخانی، همه هنرمندان از او قدردانی کردند و لوح تقدیری به او اهدا شد.

هوشنگ توکلی بازیگر سینما و تئاتر در خصوص علی مرادخانی گفت: سال ۵۸ این افتخار را داشتم با یک گروه جوان انقلابی همراه باشم که یکی از آنها علی مراخانی بود. ما با این گروه مجموعه آموزشی راه اندازی کردیم که هر کدام از این جوانان در طول ۳۸ سال گذشته انفلاب اسلامی موثر واقع شدند.

وی ادامه داد: آقای مرادخانی جوان باهوشی بودند که از همان ابتدا نشان می داد، می توانند در بحث های مدیریتی حضور داشته باشند. ایشان در حال حاضر یکی از مدیران قابل هستند و می‌توانند بسیاری از بحران‌های جاری در حوزه فرهنگ و هنر را که نیمه کاره مانده‌، با همراهی آقای حسینی برطرف کنند.

همچنین، در این مراسم از الله‌وردی افشار، عباس خوشدل، میلاد کیایی، حسین حیدری‌پور، بیژن محتشم، محمد گلریز (خواننده)، محمد صیاد صبور، حبیب‌الله الله‌یاری، نصرالله مدقالچی (دوبلور)، ابوالقاسم ظهیرالدوله، جعفر خانی، علی پویان، یدالله وفاداری (کارگردان)، اکبر محمدی (آهنگساز)، نوروز رسولی، فضل الله توکل (آهنگساز)، یدالله صمدی (کارگردان)، علی‌اکبر صادقی لواسانی، سید حمید ساسانی، محمد رسول محمدی‌فرد، خسرو عمارلویی، محمد رحیمی، سعید صارمی، اسماعیل آذر (شاعر و مجری)، سید محسن آقا نباتی، اسماعیل خلج، غلامحسین زمردی و اصغر همت تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.