آیت‌الله نوری‌همدانی:

وحدت میان مسلمانان سبب عزت اسلام و قدرت مسلمین می‌شود

نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه وحدت میان مسلمین سبب عزت اسلام و قدرت مسلمین می‌شود، گفت: به هر میزان ما اتحاد بیشتری داشته باشیم به همان اندازه قدرت بیشتری را تقدیم اسلام می‌کنیم.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب و علمای اهل تسنن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی وحدت و انسجامی بود که میان مردم به وجود آورد، اظهار داشت: دشمنان به دنبال جدایی اهل تشیع و تسنن بودند اما علمای این دو فرقه همواره با یکدیگر وحدت و اتحاد داشتند.

وی با تأکید بر اینکه وحدت میان مسلمین سبب عزت اسلام و قدرت مسلمین می‌شود، افزود: به هر میزان ما اتحاد بیشتری داشته باشیم به همان اندازه قدرت بیشتری را تقدیم اسلام می‌کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیاتی از سوره آل‌عمران گفت: پیامبران از جانب خداوند آمدند تا زندگی با عزت و قدرت برای مردم فراهم کنند، پیامبران به‌تنهایی کاری انجام نمی‌دادند آن‌ها مردم را با خود همراهی کرده و به سراغ دشمنان می‌رفتند، بنابراین در رکاب پیامبران حرکت کردن دارای قداست دینی بوده و شیوه انبیا است.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: یکی از کارهای پیامبران برخورد با دشمنان اسلام و ادیان بود، پیامبران به‌تنهایی به میدان جنگ نرفته و به‌همراه آن‌ها علما و فقها در عرصه‌های جهاد و برخورد شرکت و همراهی داشتند و جان و مالشان را در طبق اخلاص قرار می‌دادند در نتیجه خداوند نیز ثواب دنیا و آخرت را به آن‌ها خواهد داد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اختلاف‌افکنی دشمنان و لزوم بیداری مسلمانان گفت: مسلمانان در جنگ موته شکست خوردند اما به غرب فکر و فرهنگ خود را صادر کردند، همچنین جنگ تبوک پیامبر اکرم(س) به غرب نشان داد که جلوی دشمن را در خارج از مرزها می‌گیرد و اجازه تعدی و نفوذ به دشمن را نمی‌دهد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به دسیسه افکنی‌های دشمنان در برهه‌های مختلف ابراز کرد: مذهب عربستان سعودی یک مذهب خرافی است و این مذهب با مفاهیم و معانی اسلامی مطابقت ندارد، شکی نداریم که صهیونیست‌ها و آمریکا ظالم هستند و براساس آیات قرآن باید مقابل آن‌ها بایستیم و نباید از این مفاهیم دست‌برداریم در حالی که عربستان سعودی این‌گونه عمل نمی‌کند.

انتهای پیام/الف

مذهب عربستان سعودی یک مذهب خرافی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار