رئیس پلیس راه استان یزد:

به همراه داشتن تجهیزات زمستانی ضروری است

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: ۸۴ نقطه در استان یزد به عنوان مناطق حادثه خیز مشخص شده که گردنه علی آباد از مهمترین آن‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سرهنگ احمد مظفری رئیس پلیس راه استان یزد گفت: به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مورد نیاز برای تمام خودروها بسیار ضروری است و باید رانندگان نسبت به رعایت مقررات اقدام کنند.

سرهنگ مظفری افزود: یزد استان پهناوری است و هرچند بارندگی محدود است ولی برف و یخبندان در گردنه ها وجود دارد و زنجیر چرخ ضروری است.

وی ادامه داد: توجه به سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو باید قبل از فصل سرما مورد عنایت رانندگان قرار گیرد و از هر گونه سرعت و سبقت غیر مجاز در سطح جاده ها خودداری شود.

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: بیشتر آمار افراد متوفی در تصادف های استان مربوط به رانندگان خودرو پراید است بنابراین باید این عده همواره با دقت بیشتری نسبت به رعایت مقررات در طول سال اقدام کنند.

مظفری تاکید کرد: برخی از تصادف ها در استان بخاطر حرکت در جاده های یکطرفه بر خلاف جهت و همچنین حرکت با دنده عقب است که موجب برور حوادث می شود و باید از آن پرهیز کرد.

وی همچنین از راکبان موتور سیکلت ، رعایت دقیق مقررات و بخصوص داشتن کلاه ایمنی را برای حفظ جان خود و دیگران خواستار شد.

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: ماموران در تمام جاده ها در قالب طرح زمستانی تا اواخر امسال بصورت محسوس و نامحسوس وظایف خود را انجام دهند و تمام دوربین ها در جاده ها فعال هستند.

مظفری از تمام رانندگانی که مقررات را رعایت می کنند قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود هیچ حادثه ای در جاده های سطح حوزه استحفاظی استان اتفاق نیفتد.

طرح زمستاتی پلیس راه از 20 آذرماه آغاز شده و تا پایان سالجاری ادامه دارد.

تاکنون 84 نقطه در استان یزد به عنوان مناطق حادثه خیز مشخص شده و همچنین گردنه علی آباد از مهمترین آنها محسوب می شود.

استقرار اکیپ‌های برف‌روبی درسطح استان یزد

صادقیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: با تمام توان در محورهای استان یزد آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران هستیم و با توجه به فرا رسیدن زمستان، تمام انبارهای شن و نمک استان با ۴ هزار تن ذخیره سازی نمک و شن همچنین استقرار اکیپ‌های برف‌روبی شامل ۱۵ دستگاه برف‌روب و ۱۵ دستگاه نمک‌پاش، آماده‌سازی شده‌اند.

 

وی افزود:34 گروه راهداری در15 راهدارخانه سطح استان خدمات خود را درزمینه نگهداری راه ها درفصل زمستان به مردم ارائه می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: دراجرای طرح زمستانه پلیس راه علاوه بر پلیس و اورژانس ، اداره کل راهداری وحمل نقل جاده ای ،هلال احمر ،امدادخودرو و آتش نشانی نیز حضور دارند.

انتهای پیام/ ی

اجرای طرح زمستانی  پلیس دریزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.