لو دریان: در اعمال فشار به ایران برای ممانعت از توسعه برنامه موشکی‌اش مصمم هستیم

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد این کشور در اعمال فشار شدید به ایران برای ممانعت از توسعه برنامه موشکی‌ خود مصمم است.

لو دریان: در اعمال فشار به تهران برای ممانعت از توسعه برنامه موشکی‌اش مصمم هستیم/ به نظرم آمریکا ضرورت حفظ برجام را درک کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، اعلام کرد در سفر روز دوشنبه خود به آمریکا احساس کرده است که این کشور ضرورت رعایت توافقنامه درباره پرونده هسته‌ای ایران را درک کرده است.

او در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به موازات آن «ما در اعمال فشار شدید به ایران به منظور ممانعت از توسعه توانایی بیش از پیش قابل توجه این کشور در توسعه برنامه موشکی خود احتمالا با تحریم، مصمم هستیم. من به زودی به ایران سفر خواهم کرد تا این موضوع را بیان کنم».

لو دریان در پاسخ به سئوالی درباره طرح مشترک با آمریکا و دیگر قدرت‌های بزرگ در این زمینه گفت: «این طرح فعلا در حال پیشرفت است».

وزیر امور خارجه فرانسه که با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود، و هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، و سناتور‌های فعال در زمینه پرونده هسته‌ای ایران دیدار کرد، گفت: «من این موضوع را مطرح کردم که سه مسئله مختلف وجود دارد و در صورتی که آن‌ها را در هم آمیزیم با این خطر رو به رو می‌شویم که هیچ یک از آن‌ها حل و فصل نشود».

لو دریان با مطرح کردن ادعا‌هایی بی‌اساس علیه کشورمان افزود: «در حال حاضر در موضوع ایران سه مساله داریم. یکی گفتگو درباره مسایل هسته‌ای، دیگری درباره برنامه موشکی بالستیک ایران و موضوع سوم نیز به اراده سلطه طلبی ایران در کل منطقه مربوط می‌شود که همه را نگران کرده است.»

بیشتر بخوانید | وزیر خارجه فرانسه: مسئله موشکی ایران را باید به طور جداگانه بررسی کرد

او در اظهاراتی گستاخانه گفت داوطلبانه از عبارت «سلطه‌جویانه» استفاده می‌کند که ماه نوامبر به کار بردن آن با واکنش شدید مقامات ایران رو به رو شد. لو دریان گفت: «من کاملا احساس کردم این تمایز اینجا کاملا درک شده است».

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: «زمانی که تعهدی جدی درباره موضوع حساسی مثل پرونده هسته‌ای پذیرفته می‌شود، باید آن را رعایت کرد و من احساس می‌کنم که این موضوع درک شده است. این وضعی است که من اکنون احساس می‌کنم درک شده است».

لودریان در بخشی دیگر از اظهاراتش مدعی شد بشار اسد بدون وابستگی به ایران و روسیه نمی‌تواند موضع‌گیری سیاسی داشته باشد. او گفت: به نظر من آقای بشار اسد تا وقتی به ایران و روسیه وابستگی دارد، واقعا در موقعیتی قرار ندارد که بتواند یک موضع گیری سیاسی داشته باشد.

انتهای پیام/

اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه فرانسه در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر فرانسه
آخرین اخبار