مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد:

ارتقای ظرفیت بندر شهید رجایی به ۸ میلیون TEU

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:با شروع عملیات اجرایی فاز ۳ بندر شهید رجایی و با روشن شدن تکلیف پیمانکار ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر طی سه سال به ۸ میلیون TEU افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، محمد راستاد امروز در مراسم امضای 13 تفاهم‌نامه دریایی و بندری به ارزش 100 هزار میلیارد ریال با بیان اینکه برنامه راهبردی ما ارتقای ظرفیت کانتینری بنادر کشور است افزود: با شروع عملیات اجرایی فاز ۳ بندر شهید رجایی و با روشن شدن تکلیف پیمانکار ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر طی سه سال به ۸ میلیون TEU افزایش می یابد.

وی افزود:در این راستا  ۸۶۰ هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی برای خرید تجهیزات سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اسناد مزایده پایانه کانتینری بندر امام خمینی در قالب شرکت‌های داخلی و خارجی در دست تهیه است، ادامه فعالیت‌ها به منظور افزایش سهم ریلی کشور در دستور کار قرار گرفت و سازمان بنادر اقدامات لازم را انجام داد و متعاقباً از لحاظ اصلاح ساختار سازمانی به گونه‌ای که این حوزه مهم بدون متولی نباشد، اقدام می‌کنیم.

راستاد گفت: اداره کل حمل‌ونقل چند وجهی در سازمان بنادر شکل می‌گیرد و در سطح قائم مقام مدیرعامل صرفاً حمل‌ونقل ریلی در سازمان بنادر در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه پایانه مواد معدنی در بندر شهید رجایی تقاضای قابل توجهی دارد، گفت: در بحث صنایع فولادی تا سال 1404 حدود 55 میلیون تن واردات و صادرات خواهیم داشت که باید ظرفیت بندر شهید رجایی باید افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تفاهم احداث مواد معدنی در بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفته است.

راستاد افزود: همچنین در حوزه گردشگری دریایی با هلدینگ گردشگری و هتلداری بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی تفاهم‌نامه داریم.

وی گفت: در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ارتباط بین شهرهای بندری و بنادر تجاری ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در راستای آنکه چارچوب همکاری مشخصی با سازمان مناطق آزاد داشته باشیم، تفاهم‌نامه‌ای در این حوزه تهیه شده است.

 

انتهای پیام/

تفاهم احداث مواد معدنی در بندر شهید رجایی در دستور کار قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
از مسئولان محترم تقاضا دارم جلوی قاچاق از بندر شهید رجایی رو بشدت تمام بگیره . باسپاس
آخرین اخبار