محمد زاده:

سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد دلاری در صنعت ریلی طی 4 سال آینده

معاون راه و شهرسازی گفت: با توجه به توسعه زیر ساخت ها طی 4 سال آینده یک تا یک و نیم میلیارد دلار در حوزه صنعت ریلی از طرف دولت روسیه سرمایه گذاری می شود.

سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد دلاری در صنعت ریلی طی 4 سال آیندهبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمد زاده مدیر عامل راه آهن در مراسم انعقاد تفاهم نامه خرید واگن بین ایران و شرکت روسی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه کشور توجه ویژه ای به حوزه حمل و نقل انجام شده است اظهار کرد: این امر از طرف رهبر، دولت و مجلس صورت گرفته است.

معاون راه و شهرسازی با بیان اینکه در طی دولت یازدهم توجه بسیار خاص و ویژه ای به توسعه زیر ساخت های ریلی صورت گرفته است تصریح کرد: به همین منظور از طرف دولت یک میلیارد دلار برای توسعه زیر ساخت ها سرمایه گذاری شده است.

محمدزاده با بیان اینکه پیش بینی شده است در طی 4 سال آینده حداقل یک تا یک و نیم میلیارد دلار در این صنعت از طرف دولت سرمایه گذاری شود گفت: این میزان سرمایه گذاری به جز سرمایه گذاری است که از طرف تأمین مالی صورت گرفته است.

مدیر عامل راه آهن تأکید کرد: خوشبختانه قرارداد برقی کردن تهران – مشهد و اعتبار اسنادی آن در هفته گذشته گشایش یافته و مراحل تأمین مالی آن نهایی شده است.

وی یادآور شد: تا پایان سال دو خبر دیگر در حوزه و توسعه زیر ساخت ها اعلام می شود.

معاون راه و شهرسازی با بیان اینکه در راستای برنامه ششم توسعه سهم صنعت ریل باری باید به 30 درصد تا پایان این برنامه و نیز سهم مسافر به 20 درصد افزایش یابد افزود: به همین منظور برای بخش زیر ساختی و توسعه ناوگان باید توجه ویژه ای صورت گیرد.

محمدزاده در خصوص اقدامات صورت گرفته در این بخش یادآورشد: قرارداد تفاهم نامه همکاری امروز بین راه آهن و مرکز توسعه تجارت روسیه امضا شد که مبنای یک تأمین مالی برای توسعه ناوگان است.

مدیر عامل راه آهن توضیح داد: طی این تفاهم نامه طرفین توافق کردند تا در اجرای پروژه های مشارکتی برای تأمین ناوگان مورد نیاز راه آهن ایران در غالب بومی سازی تولید مشترک بین تولیدکنندگان ایرانی و روسی صورت پذیرد.

وی یادآور شد: این سرمایه گذاری مشترک 3 میلیارد یورو است که در اجرای این همکاری پیش بینی می شود شاهد افزایش قابل توجهی در حوزه تأمین مالی و نیز افزایش بخش تجهیزات ریلی باشیم.

معاون راه و شهرسازی اظهار کرد: با خط اعتباری این پروژه سازندگان داخلی نسبت به تأمین تجهیزات و توسعه حمل و نقل ریلی خود اقدامات فراوانی خواهند داشت.

محمدزاده تصریح کرد: طی این قرارداد تولید مشترک 6 هزار دستگاه واگن باری از محل منابع مالی خارجی توسط شرکت یونایتد واگن روسیه و سه واگن سازی ایرانی به نام های پارس، کوثر و فولاد درخشان ساخته می شود.

وی در پایان گفت: با اجرایی شدن این قرارداد ها ظرفیت  مناسبی برای تأمین واگن باری، لوکومتیو و تجهیزات حمل و نقل ریلی در راستای برنامه ششم و اهداف کلان کشور انجام می شود.

تمامی حمایت های مالی برای توسعه صنعت ریلی در ایران

در ادامه این برنامه فرادکوف نماینده کشور روسیه با بیان اینکه تحویل محصولات را از سال 2014 آغاز کرده ایم  اظهار کرد: با شروع این پروژه سعی کرده ایم حمایت های کشور روسیه را به خارج از مرزهای این کشور ببریم.

وی در ادامه افزود: تمامی حمایت های مالی، بیمه و حمایت های غیر مالی انجام می شود و پروژه هایی که از طرف دولت روسیه مجاز است را سوبسید ارائه می دهیم.

نماینده کشور روسیه در ادامه اضافه کرد: هدف ما ساماندهی اوضاع و نیز تأمین مالی مشارکتی برای توسعه صنعت است و این قرارداد در اصل اساسنامه کاری ما به شمار می رود.

وی تأکید کرد: سهم ایران در این بخش از پتانسیل بالایی برخوردار است و برای توسعه صنعت ریلی با مسوولیت کامل آن ها را امضا می کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار