بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در زنجان احداث می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: با سرمایه گذاری شرکت‌های چینی، زنجان دارای نیروگاه‌های خورشیدی ۵۰۰ و ۲۰ مگاواتی می‌شود.

بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در زنجان احداث شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، نیک سرشت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: دو شرکت چینی برای راه اندازی دو نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ و ۲۰ مگاواتی و یک شرکت چینی دیگر هم برای اجرای خط تولید سلول‌های خورشیدی در زنجان سرمایه گذاری می‌کنند.

نیک سرشت افزود: برای احداث نیروگاه خورشیدی با مشارکت شرکت مهندسی کنترل کیفیت بیش از ۵۵۰ میلیون دلار و برای راه اندازی واحد تولید سلول‌های خورشیدی، بیش از یک میلیارد ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

وی محدودیت احداث هر ۱۰۰ مگاوات نیروگاه به دست یک متقاضی توسط وزارت نیرو را یکی از مشکلات این شرکت‌های چینی عنوان کرد که باید با پیگیری مسئولان استان مرتفع گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان همچنین از تعهد دو هفته‌ای استان به شرکت‌های چینی برای تأمین زمین و تسهیل امور مربوط به مجوز وزارت نیرو هم خبر داد.

سلول‌های خورشیدی، انرژی خورشیدی را مستقیماً به الکتریسته تبدیل کرده و یا مستقیماً از طریق اثر فتو ولتایی و یا به طور غیرمستقیم انرژی خورشیدی به گرما یا انرژی شیمیایی تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام/ز

احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.