برگزاری جشن جهانی شدن کلاش در مریوان

جشن جهانی شدن کلاش با حضورمعاونت صنایع دستی کشور، داوران شورای جهانی صنایع دستی، استاندار کردستان، فرماندار مریوان، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کردستان امروزدوشنبه (۲۷ آذر) درشهرستان مریوان برگزارمی شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد شفیعی از برگزاری جشن جهانی شدن کلاش مریوان  با حضور دکتر محسن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور خبر داد و گفت: پس از بازدید و ارزیابی داوران شورای جهانی صنایع دستی از کلاش شهر مریوان، این صنعت به تصویب شورای جهانی صنایع دستی رسید و امروز دوشنبه ۲۷ آذر ماه جشن جهانی شدن مریوان برگزار می شود.  

 وی به عمومی بودن مراسم برای شرکت علاقمندان اشاره کرد و افزود: سخنرانی معاونت صنایع دستی کشور، مدیرکل و فرماندار،اجرای برنامه فولکلور منطقه، دریافت لوح شهر جهانی از سوی شورای جهانی و تقدیر ازپیشکسوتان صنایع دستی از جمله برنامه های جشن می باشد. 

فرماندار مریوان در خصوص ثبت جهانی کلاش عنوان کرد: صنعت کلاش در شهر مریوان روند رو به رشدی داشته و به صورت انبوه تولید می شود، متقاضیان آموزش آن بیشتر شده است و همچنین صنعتگران این حرفه به صورت تخصصی مشغول به کار هستند. 

شفیعی در پایان به برنامه های آینده در خصوص ثبت جهانی، به تاسیس دبیرخانه شهر جهانی کلاش، تجاری سازی و برند سازی این محصول، بسته بندی و عرضه محصول و حضور در نمایشگاه ملی و بین المللی اشاره کرد.

انتهای پیام/م

جشن جهانی شدن کلاش در مریوان برگزارمی شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.