جهانگیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گردش مالی یک میلیارد دلاری گردشگری سلامت در دنیا/ ایران از ۳۰۰ هزار گردشگر سلامت پذیرایی می‌کند

رئیس انجمن گردشگری سلامت ایران گفت: سالیانه حدود300 هزار گردشگر سلامت برای انجام کار‌های درمانی به کشورمان مسافرت می‌کنند.

گردش مالی یک میلیارد دلاری گردشگری سلامت در دنیا / ایران  از ۳۰۰ هزار گردشگر سلامت پذیرایی می‌کندمحمد جهانگیری‌ رئیس انجمن گردشگری سلامت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مقوله‌ گردشگری سلامت همیشه‌ مورد توجه کشورهای پیشرفته در حوزه پزشکی قرار دارد و در همین راستا‌ طی‌ چند سال گذشته ایران نیز این حوزه را مورد توجه ویژه‌ای قرار داده و برای آن برنامه‌ریزی‌های منظمی را انجام داده است.

وی بیان کرد: معمولاً در بین کشورهای‌ مطرح دنیا 9 درصد تولید ناخالص‌ ملی بر اساس گردشگری است که در این میان گردشگری سلامت نقش ویژه‌ای در ارزآوری‌ برای کشورهای مختلف دارد‌.

30 درصد از بیمارستان‌های خصوصی توان پذیرایی از گردشگران‌ سلامت را دارند

جهانگیری‌ با بیان اینکه انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت با مجو‌زی که از شورای راهبردی گرفته این امکان را به وجود آورده است که در غالب تشکل‌های مردمی به ساماندهی این حوزه‌ بپردازد، افزود: انجمن گردشگری سلامت پروتکل‌هایی با کشورهای افغانستان، عراق و عمان‌ به امضاء رسانده است که بر اساس آن در کشور افغانستان یک پورتال‌ را راه‌اندازی و قرار است بیمارستانی نیمه کاره که به وسیله جمهوری اسلامی ساخته شده را به پایان برساند‌ و در این بین شرکت‌های ذی‌صلاح را برای ادامه کار معرفی کرده است.

رئیس انجمن گردشگری سلامت ایران با اشاره به اینکه سالیانه 300 هزار بیمار تحت عنوان گردشگر‌ سلامت به کشورمان سفر می‌کنند، عنوان کرد: 300 هزار گردشگر سلامت رقم نسبتاً خوبی است که ما باید در درجه اول آن را حفظ کرده و سپس به فکر افزایش این تعداد بیمار خارجی‌ باشیم‌.

جهانگیری تأکید کرد: در حال حاضر 30 درصد از بیمارستان‌های خصوصی توان پذیرایی از گردشگران‌ سلامت را دارند که متأسفانه در زمان حال این مقدار حدود پنج درصد است که باید برنامه‌ریزی بهتری‌ در این زمینه انجام شود‌.

وی یادآور شد: گردش مالی گردشگری سلامت در حوزه پزشکی در دنیا مبلغی در حدود یک میلیارد دلار‌ است‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.